نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیم ضبط و آمپلی فایر خودرو

در این مقاله می خواهیم علاقمندان به سیستم های صوتی حرفه ای خودرو را با نحوه تنظیم دستگاه های پخش صدا یعنی ضبط و آمپلی فایر خودرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا از صدای حرفه ای سیستم های اتومبیل خود بیشتر لذت ببرید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود و بتوانید بهترین کیفیت صدا را از تجهیزات صوتی خود بیرون بیاورید.

تنظیم ضبط خودرو

پس از روشن کردن ضبط خودرو از اینکه گزینه EQ  صدا و قابلیت FADE در حالت تعادل وسط قرار داشته باشد ، مطمئن میشویم . حال موزیکی را پخش میکنیم که با تمام قابلیت صدای، آن آشنا هستیم و قابلیت FADE را تغییر می دهیم ، تا از باند های جلو صدا واضح شنیده شود .

https://carstereo-pioneer.ir/%d9%81%d8%b1%d9%82-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%88%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d9%88-%d8%b3%d9%88%d9%be%d8%b1-%d8%aa%d9%88%db%8c%d8%aa%d8%b1/

تنظیم صدای باند عقب

سپس برای باند های عقب هم ، همین تنظیمات را انجام می دهیم . بعضی از ضبط ها دارای تنظیم اختلاف صدای باند های جلو و عقب هستند و بهتر است ، صدای باند عقب کمتر از جلو باشد . اگر EQ  ضبط خودرو از پیش تنظیم شده ، امتحان کنید و ببینید کدام گزینه تنظیم شده ، بهتر صدای موزیک را پخش می کند .

تنظیم آمپلی فایر خودرو

برای رسیدن به بهترین بازدهی آمپلی فایر خودرو ، خیلی مهم است که بدانیم به چه شکل باید آن را تنظیم کنیم . کلید های SLAVE  و MASTER  به روی آمپلی فایر خودرو ، نقش اتصال به آمپلی فایر دیگر را اجرا می کند . کلید PHASE  برای تغییر ورودی های ساب ووفر خودرو هستند . کلید بعدی LPF  نام دارد ، که دارای دو نکته مهم است . اول اینکه تنظیم ساب ووفر و باند و آمپلی فایر متغیر است و رنج آنها بین ۸۰ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم میشود ، برای همین موضوع به فرکانس های بالا اجازه عبور نمیدهد .

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات پخش پایونیر Pioneer DEH-S5050BT  

تنظیم باندهای درب خودرو

نکته بعدی این است که باندهای درب خودرو توان فرکانس ۱۲۰ هرتز به پایین تر را ندارند ، بنابراین میزان فرکانس این باندها را ساب ووفر تولید میکند و LPF  به روی ۱۲۰ هرتز تنظیم میگردد . اما اگر بر روی ۸۰ هرتز تنظیم شود ، فرکانس به اصطلاح مرده به وجود می آورد و این حالت برای آمپلی فایر ماشین خطرناک نیست .

کلید BASS BOOS

کلید BASS BOOS  : وظیفه این کلید تقویت بیس صدا است و هر فرکانسی که فرستاده شود را تقویت می کند . نکته مهم : قبل از تنظیم کلیدهای دیگر این کلید را تنظیم نکنید و باید بر روی صفر باشد . به این دلیل که باعث نابودی ساب ووفر اتومبیل می شود .

کلید SUB SONIC

کلید SUB SONIC  : این کلید بر خلاف LPF و مانند HPF ، به فرکانس پایین تر از نقطه معین شده  مجوز عبور نمیدهد و این ویژگی باعث می شود ، ساب ووفر ماشین در حین انجام کار از حد مجاز بگذرد . به طور دقیق تر می توان گفت ، اگر یک شرکت سازنده میزان فرکانس یک ساب را از ۱۵۰۰ هرتز تا ۲۰ هرتز تعیین کرده باشد ، به این معناست که ساب برای پایین تر از ۲۰ هرتز تعریف نشده و باید SUB SONIC  را به روی ۲۰ هرتز تنظیم نمود .

تنظیم میزان GAIN

آخرین کلید GAIN  است ، که برعکس تصور یک کلید تنظیم خروجی صدا و یا ولوم نیست . این کلید که با نام های INPUT SENSITIVITY   و یا INPUT LEVEL  هم نامیده می شود ، فقط برای سازگار کردن صدایی که از ضبط خودرو خارج می شود ، نیز می باشد . برای تنظیم این کلید صدای ضبط را تا ۹۰ درصد زیاد می کنیم ، بعد GAIN  را باز میکنیم ، تا جایی که صدا از حالت استاندارد خارج شود و با آرام بستن آن کلید ، بهترین خروجی صدا را به دلخواه از آمپلی فایر خودرو می گیریم .

این مطلب را از دست ندهید   9 دلیل بهم ریختگی صدا بلندگو ضبط پایونیر

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =