نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیستم‌های صوتی خودرو به دلایل مختلفی ممکن است خراب شوند. در حالی که برخی از آنها باید تعمیر شوند، برخی دیگر ممکن است شما را ملزم به خرید یک دستگاه کاملاً جدید کنند. با رایج ترین مشکلات و علائم ضبط پایونیر خودرو آشنا شوید و بدانید که کدام یک نیاز به توجه فوری و رفع خرابی ضبط پایونیر دارند.

رفع خرابی ضبط پایونیر

خرابی در استاتیک و رفع خرابی ضبط پایونیر

ناامیدی از قطع شدن آهنگ مورد علاقه شما توسط استاتیک را تصور کنید؟ این یکی از مشکلات رایج ضبط پایونیر ماشین است. این مشکل می‌تواند ناشی از سیم‌کشی معیوب یا سوختن فیوزها باشد که باعث قطع برق بخش‌های خاصی در داخل سیستم صوتی می‌شود که از آن در برابر تداخل مانند نویز ناشی از بلندگوها محافظت می‌کند. می تواند به قطعات تجهیزات مانند تقویت کننده ها، پخش کننده های سی دی (یا سایر دستگاه های موسیقی)، مدارهای کنترل صدا، پیش آمپلی فایرها و غیره آسیب برساند و باعث خرابی آنها شود. و باید رفع خرابی ضبط پایونیر را انجام دهید.

مکرر روشن و خاموش شدن ضبط پایونیر خودرو

چگونه متوجه می شوید که رادیو ماشین شما خراب است؟ اگر ضبط پایونیر ماشین شما به طور مکرر روشن و خاموش می شود، ممکن است نشانه این باشد که سیستم اتصال زمین آمپر شما به درستی کار نمی کند. می تواند منجر به قطع شدن تقویت کننده شود زیرا جریان کافی به منبع تغذیه آن وارد نمی شود. اتصال زمین ضعیف همچنین باعث ایجاد جریان کمتری می شود که منجر به بهم ریختگی صدا می شود. این به دلیل تقویت بیش از حد یا کم تقویتی است که بستگی به این دارد که هر یک از دکمه ها را برای هر کانال چقدر بالا می آورید.

تشخیص و رفع خرابی ضبط پایونیر

هنگامی که صحبت از ضبط پایونیر ماشین و رفع خرابی ضبط پایونیر می شود، علائم مختلفی وجود دارد که باید مراقب آنها بود. یکی از رایج ترین آنها صدای ناله دینام است که به طور متناوب یا مداوم رخ می دهد. با این حال، صداهای سیستم صوتی مانند صدا بلند و جیغ باشید که می تواند نشان دهنده اتصال زمین شل باشد.

این مطلب را از دست ندهید   پایونیر در 2020

سیم کشی باید با هر دو قسمت فلزی تماس محکمی داشته باشد تا به درستی کار کند – بنابراین، اگر پوشش رنگی با محل تماس آنها تداخل داشت، مطمئن شوید که پوشش رنگ کافی را پاک کنید تا تنها با یک سطح فلزی تمیز باقی بمانید.

روشن نشدن ضبط ماشین

روشن نشدن ضبط پایونیر

روشن نشدن بلندگو یکی از رایج ترین مشکلات ضبط پایونیر خودرو است و باید رفع خرابی ضبط پایونیر را انجام داد. برای صدای خوب به بلندگوهای خود متکی هستید. هنگامی که آنها کار نمی کنند، شما باید با مجموعه ای از مشکلات متفاوت از حجم کم دست و پنجه نرم کنید. این مشکل معمولاً ناشی از سوختن فیوز یا سیم کشی معیوب است. البته، یک فیوز سوخته مانع از رسیدن جریان به بلندگوها می شود و آنها بدون برق کار نمی کنند.

ضبط پایونیر ماشین چه مشکلی دارد؟ اولین علامت واضحی که مشاهده می کنید این است که ضبط پایونیر شما به معنای واقعی کلمه روشن نمی شود.

نحوه تعمیر روشن نشدن ضبط پایونیر

اگر با ضبط پایونیری خود مشکل دارید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که هر گونه خطا در سیم کشی را بررسی کنید. در مرحله بعد، تمام سیم‌هایی را که از داخل و خارج می‌شوند قبل از اتصال مجدد جدا کنید (فقط مطمئن شوید که نحوه سیم‌کشی دستگاه را می‌دانید تا رفع خرابی ضبط پایونیر را انجام دهید). پس از این مرحله مطمئن شوید که روی جعبه فیوز هیچ اثری از آسیب یا بوی سوختگی تخته مدار وجود نداشته باشد. در صورت مشاهده چنین علائمی، باید یک واحد جدید خریداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پخش کننده های خودرو پایونیر

فاقد قدرت کافی در ضبط پایونیر تازه نصب شده

هنگامی که یک واحد ضبط پایونیر جدید را در ماشین خود نصب می کنید، و فوراً به درستی کار نمی کند، ممکن است لازم باشد منبع تغذیه دینام یا باتری خود را بررسی کنید تا رفع خرابی ضبط پایونیر را انجام دهید. این مشکلات گاهی اوقات می‌تواند باعث برق کم شدن منبع تغذیه شود که بر نحوه عملکرد هدیونیت هنگام روشن شدن تأثیر می‌گذارد.

کار نکردن رادیو ماشین نیز می تواند مشکل برق را آشکار کند. به طور متناوب، ممکن است ولتاژ زیادی تامین شود یا دریافت رادیویی با فرکانس های متفاوت با کیفیت پایین و سایر پخش کننده ها وجود داشته باشد.

بلندگوها در ضبط ماشین

چگونه مشکل را رفع کنیم

اگر به نظر می رسد که ضبط پایونیر جدید در ماشین شما با کیفیت صدا مشکل دارد. منبع ولتاژ را برای رفع خرابی ضبط پایونیر بررسی کنید تا مطمئن شوید که خیلی زیاد یا پایین نیست اگر ولتاژ مناسب است اما هنوز نتیجه خوبی ندارد، ممکن است برخی از مشکلات با سیم برق و باتری وجود داشته باشد. قبل از شروع به زدن فیوز به این قطعه گران قیمت، این دو را نیز بررسی کنید!

صدای ناخواسته از سیستم صوتی خودرو

صداهای ناخواسته صدای خودرو می تواند ناراحت کننده باشد، اما با کمی تلاش و توجه به جزئیات در عیب یابی صدای خودرو، ممکن است خود را از رنج رانندگی در سکوت نجات دهید. چند عامل رایج ممکن است شامل صدای ناله دینام یا اتصالات ضعیف بین سیستم صوتی و باتری شما باشد. اگر اینها راه حلی را ارائه نکردند، بهتر است به سیستم های شارژ آسیب دیده یا ادغام معیوب بین قطعات نگاه کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پخش پایونیر Pioneer DEH-S1050UB

اگر تا به حال ضبط پایونیر خودروی شما خراب شده و صدای بلندی تولید می کند، احتمالاً به این دلیل است که یک یا چند پورت لوازم جانبی آسیب دیده است. صداهای ناخواسته می تواند به دلایل دیگری نیز ایجاد شود، مانند چراغ های جلو که جریان بیش از حدی ایجاد می کند که یک سنبله الکتریکی در سیستم سیم کشی ایجاد می کند. که سپس به سیستم صوتی می رود و باعث ایجاد بهم ریختگی صدا می شود. ممکن است صدای ترق بلندگو به نظر برسد. این امر با بلندگوهای قدیمی، کیفیت ورودی ضعیف ایستگاه‌های رادیویی/سی‌دی (مثلاً ثابت) و اتصالات بد در دو طرف سیم‌ها طبیعی است. و باید رفع خرابی ضبط پایونیر را انجام دهید.

رفع مشکل

وقتی صدای ناله دینام حواس‌تان را پرت می‌کند یا آزاردهنده است، بهتر است با تشخیص اینکه چه وسیله‌ای در وسیله نقلیه شما ممکن است چنین صدایی تولید کند، شروع کنید. پس از آن، این دستگاه ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که با اتصالات خوب در همه نقاط به درستی کار می کنند. این کار باید به حذف هر گونه صداهای ناخواسته از تجهیزات زیر هود و رفع خرابی ضبط پایونیر کمک کند. همچنین اطمینان حاصل کند که مشکلات پنهان دیگری در گوشه و کنار وجود ندارد.

اگر هنگام روشن کردن لوازم جانبی مانند پخش کننده سی دی یا پنجره های برقی شروع به شنیدن صدای ناخواسته می کنید، نصب یک خازن می تواند این مشکل را به سرعت برطرف کند. خازن آن جهش های ناشی از فعال سازی لوازم جانبی را جذب می کند، بنابراین صدا آنها را به راحتی نمی گیرد و باعث ایجاد صداهای ترقه ایستا از طریق بلندگوها می شود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

2 دیدگاه دربارهٔ «پیشنهادی معتبر برای رفع خرابی ضبط پایونیر»

  1. سلام وقت بخیر
    علت اینکه کن وزیاد کردن ضبط از پنل عمل نمیکنه ولی با کنترل عمل میکنه
    تشکر ازشما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =