نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیم ضبط و آمپلی فایر خودرو

در این مقاله می خواهیم علاقمندان به سیستم های صوتی حرفه ای خودرو را با نحوه تنظیم دستگاه های پخش صدا یعنی ضبط و آمپلی فایر خودرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا از صدای حرفه ای سیستم های اتومبیل خود بیشتر لذت ببرید. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شود و بتوانید بهترین کیفیت صدا را از تجهیزات صوتی خود بیرون بیاورید.

تنظیم ضبط خودرو

پس از روشن کردن ضبط خودرو از اینکه گزینه EQ  صدا و قابلیت FADE در حالت تعادل وسط قرار داشته باشد ، مطمئن میشویم . حال موزیکی را پخش میکنیم که با تمام قابلیت صدای، آن آشنا هستیم و قابلیت FADE را تغییر می دهیم ، تا از باند های جلو صدا واضح شنیده شود .

فرق بین تویتر و سوپر تویتر

تنظیم صدای باند عقب

سپس برای باند های عقب هم ، همین تنظیمات را انجام می دهیم . بعضی از ضبط ها دارای تنظیم اختلاف صدای باند های جلو و عقب هستند و بهتر است ، صدای باند عقب کمتر از جلو باشد . اگر EQ  ضبط خودرو از پیش تنظیم شده ، امتحان کنید و ببینید کدام گزینه تنظیم شده ، بهتر صدای موزیک را پخش می کند .

تنظیم آمپلی فایر خودرو

برای رسیدن به بهترین بازدهی آمپلی فایر خودرو ، خیلی مهم است که بدانیم به چه شکل باید آن را تنظیم کنیم . کلید های SLAVE  و MASTER  به روی آمپلی فایر خودرو ، نقش اتصال به آمپلی فایر دیگر را اجرا می کند . کلید PHASE  برای تغییر ورودی های ساب ووفر خودرو هستند . کلید بعدی LPF  نام دارد ، که دارای دو نکته مهم است . اول اینکه تنظیم ساب ووفر و باند و آمپلی فایر متغیر است و رنج آنها بین ۸۰ تا ۱۲۰ هرتز تنظیم میشود ، برای همین موضوع به فرکانس های بالا اجازه عبور نمیدهد .

این مطلب را از دست ندهید   ضبط پایونیر 2DIN  تصویری پایونیر

تنظیم باندهای درب خودرو

نکته بعدی این است که باندهای درب خودرو توان فرکانس ۱۲۰ هرتز به پایین تر را ندارند ، بنابراین میزان فرکانس این باندها را ساب ووفر تولید میکند و LPF  به روی ۱۲۰ هرتز تنظیم میگردد . اما اگر بر روی ۸۰ هرتز تنظیم شود ، فرکانس به اصطلاح مرده به وجود می آورد و این حالت برای آمپلی فایر ماشین خطرناک نیست .

کلید BASS BOOS

کلید BASS BOOS  : وظیفه این کلید تقویت بیس صدا است و هر فرکانسی که فرستاده شود را تقویت می کند . نکته مهم : قبل از تنظیم کلیدهای دیگر این کلید را تنظیم نکنید و باید بر روی صفر باشد . به این دلیل که باعث نابودی ساب ووفر اتومبیل می شود .

کلید SUB SONIC

کلید SUB SONIC  : این کلید بر خلاف LPF و مانند HPF ، به فرکانس پایین تر از نقطه معین شده  مجوز عبور نمیدهد و این ویژگی باعث می شود ، ساب ووفر ماشین در حین انجام کار از حد مجاز بگذرد . به طور دقیق تر می توان گفت ، اگر یک شرکت سازنده میزان فرکانس یک ساب را از ۱۵۰۰ هرتز تا ۲۰ هرتز تعیین کرده باشد ، به این معناست که ساب برای پایین تر از ۲۰ هرتز تعریف نشده و باید SUB SONIC  را به روی ۲۰ هرتز تنظیم نمود .

تنظیم میزان GAIN

آخرین کلید GAIN  است ، که برعکس تصور یک کلید تنظیم خروجی صدا و یا ولوم نیست . این کلید که با نام های INPUT SENSITIVITY   و یا INPUT LEVEL  هم نامیده می شود ، فقط برای سازگار کردن صدایی که از ضبط خودرو خارج می شود ، نیز می باشد . برای تنظیم این کلید صدای ضبط را تا ۹۰ درصد زیاد می کنیم ، بعد GAIN  را باز میکنیم ، تا جایی که صدا از حالت استاندارد خارج شود و با آرام بستن آن کلید ، بهترین خروجی صدا را به دلخواه از آمپلی فایر خودرو می گیریم .

این مطلب را از دست ندهید   پخش کننده های خودرو پایونیر فاقد صفحه نمایش لمسی

5/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 14 =