نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ضبط پایونیر ماشین از قطعه های مهم در اتومبیل است که می تواند رانندگی را برای شما اسان تر نماید. اما مانند هر وسیله ی الکتریکی، ضبط پایونیر ماشین نیز دچار خرابی می شود. در این مقاله 6 مورد از راه رفع مشکلات ضبط پایونیر ماشین قرار داده شده است.

مشکلات ضبط پایونیر ماشین

خرابی ها و مشکلات ضبط پایونیر ماشین

ممکن است بعد از مدتی استفاده از ضبط پایونیر شاهد خرابی در بعضی از قسمت های آن باشید که در این مقاله مشکلات ضبط پایونیر ماشین مورد بررسی قرار می گیرد.

  1. ایجاد صدای ترکیدن، وزوز یا ترقه زدن

در بیشتر موارد، صدای وزوز بلندگوها در نتیجه بالا رفتن بیس یا افزایش است. همچنین، اگر چیزی با مخروط بلندگو تماس داشته باشد، ممکن است در هنگام لرزش صدا وزوز کند. بنابراین، ابتدا بررسی کنید که آیا مخروط بلندگوی شما از وسایلی مانند سیم و سایر اجسام خارجی که ممکن است با آن تماس داشته باشند دور باشد.

اگر جسمی نزدیکمخروط است، آن را از مخروط دور، بلندگو را آزمایش کنید. تا ارزیابی کنید که آیا صدای وزوز متوقف می شود یا خیر. اگر صدای وزوز متوقف نشد، سطح افزایش یا باس را بررسی کنید و آن را کاهش دهید. اگر کاهش میزان افزایش یا بیس صدای وزوز را متوقف می کند، به این معنی است که بلندگوی شما نمی تواند آنقدر باس یا افزایش را تحمل کند.

همچنین، صدای وزوز ممکن است به دلیل پیچش یا تعلیق صدا باشد. بررسی کنید زیرا ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. حلقه اتصال به زمین نیز می تواند بلندگوهای شما را وزوز کند. یک حلقه زمین معمولاً نتیجه یک اتصال زمین مشترک بین چندین دستگاه الکتریکی است. در این صورت، دستگاه های مختلف را روی صفحات فلزی مختلف زمین کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پخش پایونیر Pioneer SPH-C10 BT

اگر بلندگوی شما در حال ترک خوردن و ترکیدن است، ممکن است آمپ برای بلندگوهای شما بسیار قوی باشد به طوری که نتوانند قدرت دریافتی خود را تحمل کنند. آمپلی فایر در نهایت قدرت پیک پیوسته را به بلندگوها می فرستد، آنها به صدا در می آیند و می پرند. سعی کنید بلندگوها را مستقیماً بدون استفاده از آمپر به یونیت سر متصل کنید. اگر هنوز ترک می‌خورند و می‌ترکند، احتمالاً دمیده شده‌اند و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. اگر پس از اتصال مستقیم به هد یونیت، ترقه نمی‌زنند و نمی‌پرند، باید بلندگوهای قوی‌تری را ارتقا دهید تا رفع مشکلات ضبط پایونیر ماشین را انجام دهید.

  1. روشن نشدن رادیو ماشین

اگر رادیو ماشین شما روشن نمی شود، اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا کابل برق به درستی وصل شده یا جریان دارد یا خیر. می توانید از یک مولتی متر برای بررسی اینکه آیا کابل برق منبع تغذیه است یا خیر استفاده کنید. اگر اینطور نیست، کابل برق معیوب است و نیاز به تعویض دارد.

اگر جریان در حال عبور است اما رادیو روشن نمی شود، ممکن است فیوز در رادیو منفجر شده باشد. فیوز را با مولتی متر تست کنید. اگر دمیده است، آن را تعویض کنید. اگر جریان در حال عبور است، ممکن است مشکل شما از رادیو باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.

در صورت روشن و خاموش شدن رادیو، ممکن است جریان کافی برای کار با آن دریافت نشود. اگر پس از برخورد با چیزی مانند دست انداز جاده خاموش می شود، پس رفع مشکلات ضبط پایونیر ماشین از اتصال برق شل است. به سادگی کابل را روی رادیو و منبع برق محکم کنید.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات پخش پایونیر Pioneer MVH-S305BT

خرابی صدا در ضبط ملشین

  1. وجود صدا و عدم وجود بیس

بیس بخش مهمی از صدا است. این باعث می شود موسیقی عمیق تر شود و شما می خواهید ماشین شما بهترین بیس را داشته باشد. اما اگر به تازگی بلندگوهای جدیدی نصب کرده باشید و نتوانید باس دریافت کنید، چه؟ شایع‌ترین علت رفع مشکلات ضبط پایونیر ماشین ممکن است یک هد یونیت ضعیف‌تر از آن باشد که نمی‌تواند به اندازه کافی قدرت بلندگوها را برای بیس تامین کند یا اتصال کابل بلندگو بد است.

ابتدا مطمئن شوید که پایانه ها به درستی وصل شده اند. اگر هنوز بیس وجود ندارد، شاید لازم باشد یک تقویت کننده ماشین اضافه کنید تا قدرت کافی برای بیس را به بلندگوها بدهد.

  1. گرمای بیش از حد و مشکلات ضبط پایونیر ماشین

علاوه بر گرمای بیش از حد آمپلی فایر، ضبط پایونیر یا یونیت هد نیز ممکن است دچار مشکل گرمای بیش از حد شود. اگر بیش از حد گرم می شود، محتمل ترین علت مشکل سیم کشی نادرست است. کل سیم کشی را برای هر گونه مشکل بررسی کنید. همچنین از گیج کابل مناسب استفاده کنید.

در صورتی که برخی از کابل ها با یکدیگر تماس داشته باشند و قرار نیست در تماس باشند، ضبط پایونیر ممکن است بیش از حد گرم شود. اگر ضبط پایونیر هنوز بیش از حد گرم می شود، ممکن است قطعه ای سوخته باشد که باید تعویض شود. می توانید آن را بررسی و تعمیر کنید. و رفع مشکلات ضبط پایونیر ماشین را انجام دهید.

  1. روشن نشدن ضبط پایونیر

اگر ضبط پایونیر ماشین شما روشن نمی شود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتصال کابل برق آن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کابل برق در جای خود محکم وصل شده است. اگر هنگامی که کابل برق به درستی ثابت شده است روشن نمی شود، باید بررسی کنید که آیا کابل برق جریان را منتقل می کند یا خیر.

این مطلب را از دست ندهید   مشخصات پخش پایونیر Pioneer DEH-S1052UB 

می توانید از یک مولتی متر برای بررسی اینکه آیا جریان را منتقل می کند یا خیر استفاده کنید. اگر اینطور نیست، احتمالاً آسیب دیده است و باید با یک کابل جدید جایگزین شود. اگر کابل برق در حال انتقال جریان است و ضبط پایونیر روشن نمی شود، بررسی کنید که آیا فیوز آن سوخته است یا خیر. فیوز را با مولتی متر چک کنید تا ببینید کار می کند یا خیر. اگر کار می کند و رادیو روشن نمی شود، باید مشکلات ضبط پایونیر را بررسی و تعمیر کنید.

بلندگوهای ضبط پایونیر

  1. قطع صدا و مشکلات ضبط پایونیر ماشین

اگر صدای بلندگوهای شما قطع و وصل می شود، به احتمال زیاد مشکل شل بودن اتصال کابل بلندگو خواهد بود. اتصال کابل بلندگو را از آمپر چک کنید. اگر محکم وصل است، اتصال را در پایانه های بلندگو بررسی کنید. آمپر گرمای بیش از حد نیز می تواند باعث قطع و وصل شدن صدا شود. مشکلات ضبط پایونیر ماشین را به راحتی برطرف نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «نکات ضروری رفع مشکلات ضبط پایونیر ماشین»

  1. سلام وقت بخیر ظبط بنده روشن نمیشه
    تا پشت دستگاه چک کردم دورست
    از داخل ظبط است کسی میتونه کمکی کنه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هفت =