نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر می تواند بسیار متنوع باشد اما رایجترین آن ها نداشتن صدا است. اجزای زیادی قبل از بلندگو وجود دارد و هر یک از آنها ممکن است مشکل ساز باشد. در اینجا روش آزمایش وجود دارد تا ببینید مشکل کجاست.

صدای بلندگوی ضبط پایونیر

تعیین علت مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر

برای رفع مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر بیایید فرض کنیم سیستم ما دارای یک هد یونیت، یک متقاطع، یک تقویت کننده دو کاناله و دو بلندگوی ضبط پایونیر درب است که فقط بلندگوی ضبط پایونیر سمت راست کار می کند (بلندگوی ضبط پایونیر سمت چپ کار نمی کند). اگر بلندگوهای در پشت پانل درب قرار دارند، می‌خواهیم قبل از برداشتن پانل مطمئن شویم که بلندگو مشکل دارد. ما به سمت عقب کار می کنیم که از تقویت کننده شروع می شود و به یونیت اصلی ختم می شود.

تست برای مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر

برای رفع مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر با خاموش بودن خودرو و استریو، سیم بلندگوی ضبط پایونیر هر دو بلندگوی ضبط پایونیر چپ و راست آمپلی فایر را قطع کنید. حالا بلندگوی ضبط پایونیر چپ را به خروجی آمپلی فایر سمت راست (که می دانیم کار می کند) وصل کنید. سیستم استریو را روشن کنید و مطمئن شوید که تعادل در وضعیت وسط تنظیم شده است.

اگر اسپیکر باز هم کار نمی کند، مشکل بین آمپلی فایر و خود بلندگو است. این می تواند سیم بلندگو، هر یک از اتصالات سیم کشی یا یک بلندگوی ضبط پایونیر بد باشد. اگر بلندگو دارای یک متقاطع غیرفعال بین تقویت کننده و بلندگو باشد، این نیز می تواند مشکل داشته باشد. در این مرحله باید بلندگو را از در خارج کرده و با استفاده از سیم بلندگو با طول کوتاه آن را روی تقویت کننده آزمایش کنیم. اگر اسپیکر کار می کند، مشکل از سیم کشی است. اگر کار نمی کند، در واقع اسپیکر بدی است.

این مطلب را از دست ندهید   پیشنهادی بی نظیر برای تقویت ضبط پایونیر ماشین

اگر زمانی که اسپیکر را روی کانال تقویت کننده دیگر قرار دادیم کار کرد، می دانیم که مشکل در بلندگو نیست و قطعه بعدی را تست می کنیم. سیستم استریو را خاموش کنید.

آزمایش مشکل تقویت کننده و  صدای بلندگوی ضبط پایونیر

اکنون باید ببینیم که آیا کانال تقویت کننده خراب است یا خیر. بلندگوی ضبط پایونیر چپ را روی کانال تقویت کننده چپ و بلندگوی ضبط پایونیر راست را در کانال تقویت کننده سمت راست قرار دهید. این سیم‌کشی بلندگو را به پیکربندی اولیه خود باز می‌گرداند. دوباره، با خاموش بودن خودرو و استریو، کابل‌های RCA را از ورودی تقویت‌کننده جدا کرده و آن‌ها را تغییر دهید تا کابل سمت چپ در ورودی سمت راست قرار گیرد و بالعکس. سیستم استریو را روشن کنید.

اگر کانال چپ هنوز کار نمی کند و کانال راست کار می کند، می توانید شک کنید که تقویت کننده مشکل دارد. این به این دلیل است که شما اجزای بعد از تقویت کننده و همچنین اجزای قبل از آن را حذف کرده اید. اگر مشکل از سمت چپ سیستم استریو عبور می کرد، هنگام تعویض کابل ها در کانال تقویت کننده سمت راست ظاهر می شد. آمپلی فایر را توسط یک تعمیرکار حرفه ای بررسی کنید.

اگر کانال چپ اکنون کار می کند و کانال سمت راست نمی داند مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر از آمپلی فایر است. شما همچنین می دانید که این مشکل در سمت چپ سیستم است زیرا این مشکل به دنبال سوئیچ کابل است. ممکن است در کابل ها یا کانال سمت چپ قطعه دیگری باشد. استریو را خاموش کنید و کابل های RCA را به پیکربندی اولیه خود برگردانید (کابل سمت چپ به ورودی تقویت کننده چپ و بالعکس).

این مطلب را از دست ندهید   پایونیر در 2020

صفحه نمایشگر ضبط

آزمایش برای مشکل کابل RCA

برای هر جزء میانی بین تقویت کننده و هد یونیت این مراحل را برای هر یک دنبال کنید. ما فقط یک کراس اوور داریم، بنابراین فقط یک بار این کار را انجام می دهیم. با آزمایش کابل های RCA بین جزء میانی و تقویت کننده شروع کنید. هر دو کابل RCA را از خروجی جزء میانی جدا کنید. اکنون کابل RCA کانال کار را به سمت غیرکارکرده کراس اوور وصل کنید. در مورد ما کانال کار سمت راست است، بنابراین کابل RCA سمت راست را از تقویت کننده به سمت چپ کراس اوور وصل کنید. سیستم استریو را روشن کنید.

مشکل در کابل های RCA بین آمپر و کراس اوور

اگر کانال مناسب دیگر کار نمی کند، می دانید که مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر از کابل های RCA نیست. این را با خاموش کردن سیستم استریو، وصل کردن کابل RCA سمت چپ از تقویت کننده به خروجی RCA سمت راست کراس اوور تأیید کنید. سیستم استریو را دوباره روشن کنید. اگر کابل ها خوب هستند باید از بلندگوی ضبط پایونیر سمت چپ خروجی داشته باشید. شما نباید این مرحله تأیید را نادیده بگیرید زیرا ممکن است مشکلی هم در کابل و هم در قطعه دیگر وجود داشته باشد. سیستم استریو را خاموش کنید و کابل های RCA را به حالت عادی خود برگردانید.

آزمایش برای مشکل کراس اوور یا اکولایزر

در ورودی جزء میانی (در مورد ما متقاطع) کابل های RCA را به اطراف بچرخانید (ورودی از چپ به راست و بالعکس). سیستم استریو را روشن کنید.

اگر کانال سمت راست به کار خود ادامه داد و کانال چپ همچنان کار نمی کند، می دانید که مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر در مولفه میانی است. این قطعه را تعویض یا تعمیر کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پخش کننده های خودرو  2019 Pioneer

اگر مشکل اکنون در بلندگوی ضبط پایونیر سمت راست باشد و بلندگوی ضبط پایونیر چپ کار کند، مشکل قبل از کراس اوور است. سیستم استریو را خاموش کنید و کابل های RCA را به مکان های معمولی خود برگردانید.

خرابی در بلندگوها

آزمایش برای مشکل هد یونیت یا کابل RCA

یونیت سر را از داشبورد بیرون بکشید تا بتوانید به کابل های RCA دسترسی داشته باشید. هر دو کابل RCA را از یونیت سر جدا کنید. هیچ سیم کشی دیگری را قطع نکنید. کابل RCA سمت راست را به کانال سمت چپ یونیت سر وصل کنید. سیستم استریو را روشن کنید.

اگر بلندگوی ضبط پایونیر مناسب کار می کند، می دانید که مشکل از یونیت سر نیست. مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر در کابل‌های RCA نهفته است که بین هد یونیت و قطعه میانی اجرا می‌شوند (اگر دارید، اگر ندارید تقویت‌کننده). این را با خاموش کردن سیستم استریو، جدا کردن کابل RCA سمت راست و وصل کردن کابل RCA سمت چپ به خروجی سمت راست سیستم استریو تأیید کنید. سیستم استریو را روشن کنید. خروجی نباید وجود داشته باشد زیرا کابل RCA سمت چپ بین هد یونیت و قطعه بعدی معیوب است.

اگر کانال مناسب دیگر کار نمی کند، می دانید که مشکل در یونیت اصلی است. این را با خاموش کردن سیستم استریو، جدا کردن RCA سمت راست و وصل کردن RCA سمت چپ به خروجی سمت راست سیستم استریو تأیید کنید. سیستم استریو را روشن کنید. خروجی باید از بلندگوی ضبط پایونیر سمت چپ باشد. اگر هیچ خروجی در این پیکربندی وجود ندارد، هم یک هد یونیت بد و هم یک کابل RCA بد بین یونیت سر و جزء میانی دارید. این نادر است اما ممکن است.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =