نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

معمولاً صدا با استفاده از سیم‌هایی با سیگنال‌های الکتریکی به بلندگوهای خودرو ارسال می‌شود که می‌تواند به راحتی توسط سیگنال‌های دیگر دستگاه‌های الکتریکی مانند خطوط برق مخدوش شود. مسئله این است که هر چیزی که قادر به تولید میدان الکتریکی باشد می تواند باعث ایجاد نویز ناخواسته در سیستم ضبط پایونیر خودرو شود. ظاهراً چیزهای زیادی در یک ماشین وجود دارد که می تواند میدان های الکتریکی ایجاد کند، از موتور برف پاک کن شیشه جلو، دینام و اجزای ضبط پایونیر واقعی که سیستم ضبط پایونیر را تشکیل می دهند. آنها انواع و سطوح مختلف نویز استاتیک را تولید می کنند. در زیر راهنمایی در مورد چگونگی خلاص شدن از شر وجود نویز در ضبط پایونیر از بلندگوهای اتومبیل شما آورده شده است.

وجود نویز در ضبط پایونیر

ردیابی منبع وجود نویز در ضبط پایونیر

اولین قدم برای حل مشکل، شناسایی علت است. ظاهراً دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد استاتیک شود، از جمله تخریب سیگنال در نتیجه تداخل RF، عمدتاً به دلیل کابل آنتن بدون محافظ یا سیم نزدیک به آنتن که تداخل الکترومغناطیسی (EM) را خارج می کند. گاهی اوقات، مشکل ممکن است مربوط به رادیو یا لوازم جانبی مانند پخش کننده CD داخلی باشد. برای پی بردن به مشکل، ابتدا باید هد یونیت خود را روشن کرده و سپس آن را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید صدای استاتیک را بشنوید.

بررسی کابل های پچ خود

کابل‌های پچ RCA متصل به قطعات ضبط پایونیر خودرو می‌توانند وجود نویز در ضبط پایونیر را دریافت کنند. برای اینکه بتوانید این را آزمایش کنید، باید کابل ها را از آمپلی فایر خود جدا کنید. سپس، دو طرف کابل پچ یدکی را به جک های ورودی چپ و راست آمپر خود وارد کنید. هم موتور و هم سیستم ضبط پایونیر را روشن کنید.

این مطلب را از دست ندهید   خرید سیستم پخش کننده خودرو

اگر نویز از بین رفت، کابل ها را دوباره به آمپر وصل کنید و آن را از گیرنده جدا کنید. اگر همچنان نویز را می شنوید، پس این پچ کابل های شما هستند که نویز استاتیک را دریافت می کنند. برای رفع این مشکل، کابل ها را مجدداً مسیریابی کنید و آنها را حداقل 18 اینچ از کابل برق جدا کنید. ممکن است مجبور شوید کابل های پچ با مارک جدید خریداری کنید.

اکثر رانندگان تمایل دارند از کابل های ارزان قیمت RCA برای اتصال قطعات خود استفاده کنند. کابل های RCA ارزان عایق یا رسانایی لازم برای انحراف نویز در بدنه فلزی یک وسیله نقلیه با رسانایی بالا ندارند. ظاهراً میزان نویز استاتیک دریافتی توسط اتومبیل شما تا حد زیادی به اندازه ناحیه حلقه بستگی دارد.

بررسی ناحیه ها در ضبط

ناحیه حلقه فاصله بین هادی مرکز نویز و محافظ بیرونی ضربدر طول کابل است. ممکن است در نظر داشته باشید کابل خود را با کابلی که دارای طرح جفت پیچ خورده است جایگزین کنید. این به شما یک منطقه حلقه کوچکتر می دهد و در نتیجه نویز کمتری دارد.

اگر نویز از کابل های پچ نشات نمی گیرد، احتمالاً از طریق آنتن می آید. کابل های پچ را دوباره به آمپر وصل کنید و سپس آنتن سیستم خود را جدا کنید. اگر نویز از بین رفت، سعی کنید سرکوب کننده نویز آنتن را نصب کنید، که خط بین گیرنده و آنتن را فیلتر می کند و بنابراین زمین موجود بین آنها را می شکند.

اگر سر و صدا حتی پس از جدا کردن آنتن همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است نویز استاتیک از طریق کابل برق اصلی آمپر منشا می‌گیرد و باید کابل ضخیم‌تری خریداری کنید.

این مطلب را از دست ندهید   گران ترین پخش کننده های خودرو پایونیر

وجود نویز

بیرون کشیدن گیرنده از داشبورد هنگام پخش یک سی دی یا نوار

نویز استاتیک نیز ممکن است به سیستم شما تابیده شود. به این وجود نویز در ضبط پایونیر، نویز تابشی می گویند. هنگام پخش سی دی یا نوار، گیرنده را از داشبورد بیرون بکشید. اگر پس از بیرون کشیدن گیرنده از داشبورد، نویز محو شد، نویز ساکن به سیستم ضبط پایونیر خودرو شما تابیده می شود.

این را می توان با استفاده از یک فویل محافظ مغناطیسی، که به عنوان Mu-metal نیز نامیده می شود، حل کرد. از پشت گیرنده محافظت می کند یا مانند ساعت دیجیتالی که می تواند نویز استاتیک را به سیستم تابش کند، جزء را می پوشاند.

سیستم ضبط پایونیر ماشین خاموش و جدا کردن سیم های بلندگو از تقویت کننده

در بیشتر موارد، نویز استاتیک از طریق سیم های بلندگو می آید. برای تست سیم ها، سیستم را خاموش کرده و سپس سیم های بلندگو را از تقویت کننده ها جدا کنید. حالا ماشینت را روشن کن اگر وجود نویز در ضبط پایونیر همچنان ادامه دارد، احتمالاً به سیم ها تابیده می شود. سپس، سیم‌ها را مجدداً در جای خود قرار دهید یا با استفاده از بسته‌بندی فویل Mu-metal از آنها محافظت کنید. همچنین، مطمئن شوید که سیم‌های بلندگو محکم نصب شده‌اند و هیچ گونه شکستگی در خط سیم وجود ندارد یا نزدیک کابل‌های برق یا خطوط فرکانس بالا قرار دارند.

بررسی دینام و باتری ماشین برای وجود نویز در ضبط پایونیر

اگر سعی می‌کنید سیم‌ها را تعمیر کنید اما نویز همچنان وجود دارد، ممکن است مشکل از سیستم الکتریکی خودرو باشد. در این حالت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که باتری ماشین خود را با مایع احساس کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پخش پایونیر Pioneer DEH-9450UB 

اگر این مشکل حل نشد، با یک مکانیک تماس بگیرید تا دینام و باتری را بررسی کند. اگر وسیله نقلیه قدیمی باشد و برای مدت طولانی چرخانده نشده باشد، احتمال زیادی وجود دارد که صدای ساکن ناشی از احتراق باشد.

این معمولاً صدای قلقلک است که سرعت آن با شتاب تغییر می کند. باید با سیم‌های شمع‌های کربنی محافظ، سیم‌پیچ شمع‌های مقاومتی و کلاهک توزیع‌کننده تنظیم کنید. اگر صدای استاتیک همچنان وجود دارد، ممکن است سیستم جرقه زنی خودروی شما از نظر اتصال به زمین مشکل داشته باشد.

اتصال ضعیف به زمین باعث پخش تیک در سایر موارد مانند کاپوت، کولر و سیستم اگزوز می شود. سعی کنید یکی از اجزای زیر چوب را به زمین متصل کنید و ببینید که وجود نویز در ضبط پایونیر از بین می رود.

3/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =