نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ساب ووفر ماشین

امروزه تمام خودروهای جدید و حتی آن دسته از خودروهایی قیمت کمی دارند ، دارای سیستم صوتی هستند . از طرفی به دلیل اهمیت بالایی که سیستم صوتی دارد ، افراد حرفه ای حاضرند هزینه میلونی کنند تا به کیفیت بهتری از صدا برسند. ساب ووفر ماشین یکی از آن لوازم مورد نیاز است ، که در تنضیمات صدا نقش مهمی را ایفا می کند.

ساب ووفر یک تقویت کننده یا ووفر کامل است که می تواند فرکانس های سیستم صوتی کم صدا را به نام های فرعی و باس پخش کند ، ساب ووفر دامنه فرکانس پایین بلندگوهای معمولی شما را افزایش می دهد و فرکانس های بالاتر را پوشش می دهد.

چگونه تشخیص دهیم بلندگوی خودرو صدمه دیده است؟

محفظه ووفر اغلب با استفاده از چوب ساخته می شود ، می تواند فشار هوا را تحمل کرده و در برابر تغییر شکل مقاومت کند. یک محفظه ساب ووفر در طرح های مختلف موجود است که شامل رفلکس باس با دریچه یا درگاه می باشد ،  برخلاف ساب ووفر فعال با یک آمپلی فایر داخلی ، یک ساب ووفر غیرفعال برای نیازهای منبع تغذیه باید یک آمپلی فایر خارجی داشته باشد.

کارایی ساب ووفر ماشین

واحد اندازه گیری صدا بر عکس نور که طیف نام دارد با موج میباشد. موج از روش فرکانس محاسبه میشود و از لحاظ قوانین فیزیک ، گوش انسان فرکانس صوتی بین ۲۰ کیلوهرتز تا ۲۰ هرتز را میشنود و صدای ۲۰ کیلوهرتز بسیار زیر و صدای ۲۰ هرتز بسیار بم است.

ساب ووفر ماشین هم جزء آن دسته از فرکانس های خیلی پایین است . البته این فرکانسها قابل تغییر هستند و این موضوع به ضبط و باند ماشین و مهندسی طراحی سیستم صوت بستگی دارد.

این مطلب را از دست ندهید   ضبط پایونیر از برترین ضبط های ماشین

ساب ووفر یک لوازم جانبی عالی به خصوص برای دوستداران فیلم و موسیقی است. اگر یکی از سیستم های استریو یا سینمای خانگی خود را نصب کنید ، حتی عمیق ترین فرکانس های باس را نیز تولید می کند. یک ساب ووفر از یک ووفر بزرگتر و یک آمپلی فایر داخلی استفاده می کند که سیگنال را کنترل می کند تا صداهای باس تمیزتر و عمیق تری داشته باشد.

معمولاً یک آمپلی فایر داخلی دارد ، بنابراین باید آن را به پریز برق وصل کنید. ساب ووفر در دو نوع فعال و غیرفعال در دسترس است. یک ساب ووفر منفعل نیازی به منبع اختصاصی نیرو ندارد. درعوض ، از توان حاصل از آمپلی فایر گیرنده استفاده می کند.

انواع ساب ووفر ماشین

اکتیو و پسیو ، دو مدل از ساب ووفر ماشین هستند که ، ساب ووفر اکتیو دارای آمپلی فایر داخلی بوده و طرفدار زیادی هم دارد. ولی ساب ووفر پسیو باید آمپلی فایر جداگانه ای برایش در نظر گرفته شود تا کیفیت صدای خود را به نمایش بگذارد. برای نصب انواع ساب ووفر ماشین باید تمام نکات ایمنی از جمله سیم کشی و فضای کافی برای نصب آن در نظر گرفته شود.

کیفیت ساب ووفر ماشین

ساب ووفر ماشین به شکلی طراحی شده که صدای بین ۲۰ تا ۲۰۰ هرتز را پخش مینماید ، یعنی طوری ساخته شده که صدای کلفت و بم را دیگر از دست نخواهید داد.

آن دسته از سیستم باز های حرفه ای ک به صدای پرکوبش علاقمندند از ساب ووفر ماشین غافل نشوند و برای خریداری انواع ساب ووفر ماشین که با قیمت های مناسب هستند به منو محصولات فروشگاه آنلاین حضرتی شاپ مراجعه فرمایند.

این مطلب را از دست ندهید   پخش کننده های خودرو پایونیر فاقد صفحه نمایش لمسی

قطعات یک ساب ووفر

ووفر قسمت اصلی یک ساب ووفر است ، ساب ووفر معمولاً فعال و دارای آمپلی فایر اختصاصی است ، اندازه بلندگو معمولاً بین ۲۰ تا ۵۳ سانتی متر یا ۸ تا ۲۱ اینچ است. اندازه های عجیب و غریب برای مصارف تخصصی عالی هستند ، سیم پیچ صدا دارای آهنربایی است که باعث حرکت دیافراگم و ایجاد صدا می شود. سیستم تعلیق دیافراگم را دست نخورده نگه می دارد و حرکت آن را کنترل می کند. یک قاب بزرگ ، معروف به سبد ، تمام قسمت های ساب ووفر را در خود جای داده است.

ساب ووفر برای خودرو شما

قرار دادن ساب ووفر در استریو ماشین شما به راحتی قرار دادن آن در داخل اتاق آسان نیست. پیچیدگی در پیدا کردن جای مناسب ساب ووفر در نصب سیستم صوتی خودرو به دلیل تنظیمات مختلف وسیله نقلیه است.

با این حال ، بهترین پاسخ باس در این حالت به طور معمول از بلندگو است که در داخل ماشین قرار گرفته و در نزدیکی پشت آن اشاره کرده است. این نوع نصب و استقرار همیشه امکان پذیر نیست ، اما اگر بلندگو را در صندوق عقب قرار دهید ، بهترین کیفیت صدا نیز قابل دستیابی است.

چرا برای موسیقی گوش دادن به ساب ووفر احتیاج دارید

معمولا حتی اگر یک بلندگو تمام عیار هم انتخاب کنید ، بلندگوها نمی توانند همه صداها را به طور کامل تولید کنند یا اگر هم این کار را انجام دهند با افراط و تفریط همراه است و نمی شود موسیقی را آن طور که هست پخش کند البته در برخی بلندگو ها در مجالس ساب ووفرهای داخلی به کار رفته است.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیمات آمپر ضبط پایونیر توسط متخصصان

اما به طور کل یک سیستم صوتی تمام عیار نیاز شدیدی به یک ساب ووفر قدرتمند دارد تا شما بتوانید تمامی صداهایی تولید شده را بشنوید البته ساب ووفر بدون آمپلی فایر قابل استفاده نیست پس برای انتخاب یک سیستم صوتی مناسب با یک متخصص مشورت کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =