نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

افزودن یک آمپلی فایر به استریو ماشین شما نه تنها سطح صدا را افزایش می دهد بلکه بر کیفیت صدای نیز اثر میگذارد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به این هدف برسید، بهینه‌سازی میانه‌ها و بلندی‌های آمپلی‌فایر برای اطمینان از بهترین صدای ممکن است. با این حال، تنظیمات اولیه آمپر ضبط پایونیر خودرو فرآیند نسبتاً پیچیده ای است و اگر به درستی انجام نشود، می تواند عملکرد آمپلی فایر را به خطر بیندازد یا حتی به سیستم ضبط پایونیر شما آسیب برساند.

تنظیمات آمپر ضبط

درک محدوده فرکانس برای تنظیمات آمپر ضبط پایونیر

تنظیمات آمپر ضبط پایونیر شامل چندین مرحله است و با هر مرحله، باید تجربه اولیه تنظیم را داشته باشید. با این حال، حتی قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه تقویت کننده ضبط پایونیر خودروی خود را تنظیم کنید، مهم است که ابتدا متوجه شوید که چه چیزی متوسط ​​و بالاتر را تشکیل می دهد.

برای شروع، صدایی که می شنویم اساساً به سه دسته اصلی تقسیم می شود، یعنی صداهای کم، متوسط ​​و بلند. پایین‌ها فرکانس‌های ضبط پایونیر را نشان می‌دهند که اتاق شما را به لرزش در می‌آورد و آنها توسط ووفرها بازتولید می‌شوند.

از سوی دیگر، میانه ها محدوده ای را نشان می دهند که صداها از جمله صدای انسان و آواز در آن یافت می شوند. اوج ها، همانطور که از نام آن پیداست، نشان دهنده بالاترین محدوده صدا هستند و معمولاً صداهای بلند مانند زنگ، فلوت، سوت و غیره را تشکیل می دهند.

با این اوصاف، تنظیم میانه و اوج آمپلی فایر یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید یاد بگیرید. دو محدوده فرکانس صدا و نت های بالا را تشکیل می دهند و بسیار مهم هستند زیرا باعث می شوند صدا کامل و کامل شود.

اگر میانگین و اوج خود را به درستی تنظیم نکنید، ممکن است با صدایی با کیفیت پایین مواجه شوید. با این حال، هنگامی که به درستی تنظیم شود، بلندگوهای شما، از جمله ساب ووفر، کیفیت صدایی را که آرزوی آن را داشتید، ارائه می دهند.

این مطلب را از دست ندهید   پنل خودرو پایونیر

تنظیم میانه و بلندی صدا

بهترین چیز در مورد تنظیم متوسط ​​و اوج این است که فقط باید از دکمه های فرکانس محدوده مشخص شده در پشت بلندگوها استفاده کنید. این روش تا حد زیادی دستی است و برای تنظیم تنظیمات آمپلی فایر نیازی به استفاده از ابزارهای تخصصی ندارید.

با این حال، با توجه به اینکه هنگام انجام تنظیمات باید به گوش‌های خود تکیه کنید، تطبیق تنظیمات آمپر ضبط پایونیر حتی برای باهوش‌ترین علاقه‌مندان به صدا می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، می‌توانید از ابزارهایی مانند مولتی متر برای ساده‌سازی فرآیند تنظیم دقیق تنظیمات تقویت‌کننده خود استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، سلایق شخصی و ترجیحات شما برای متوسط ​​و بالا همیشه برای بقیه یکسان نیست. به این ترتیب، تنظیم آمپلی فایر تا حد زیادی مطابق با تجربه شنیداری دلخواه شما سفارشی و شخصی سازی می شود. با این حال، در اینجا مراحل ساده ای برای دریافت ارتفاع های متوسط ​​و بلند از آمپلی فایر خودروی شما وجود دارد.

امپر ضبط

تنظیمات آمپر ضبط پایونیر و اوج صدا

اولین اقدام مداخله ای که برای دستیابی به اوج با کیفیت بالا باید انجام دهید، تنظیم کنترل سود است. برای مبتدیان، مهم است که تأکید کنیم که افزایش و کنترل صدا دو چیز متفاوت هستند.

در حالی که از ولوم برای تنظیم بلندی صدای برنامه شما استفاده می شود، کنترل بهره برای تنظیمات آمپر ضبط پایونیر صدای تقویت کننده استفاده می شود. آخرین چیزی که می خواهید این است که از تنظیمات گین اشتباه استفاده کنید، و به همین دلیل مهم است که قبل از اینکه هر چیز دیگری را تغییر دهید، گین را تنظیم کنید.

تنظیم بهتر امپلی فایر

در اینجا روشی برای تنظیم تنظیمات بهره شما آمده است.

  • قبل از اینکه هر چیزی را تنظیم کنید، مطمئن شوید که میزان صدا روی صفر تنظیم شده است.
  • در مرحله بعد، مطمئن شوید که سود شما به حداقل رسیده است. می‌توانید قبل از اینکه آن را تا انتها پایین بیاورید، بهره را تا حدود نیمه پایین بیاورید. این به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تقویت کننده شما سیگنال های ارسال شده در هنگام تنظیم سیستم خود را تقویت نمی کند.
  • سعی کنید مقداری موسیقی از طریق استریوی خود پخش کنید. اکنون، از آنجایی که قبلاً صدا را روی صفر تنظیم کرده بودید، نمی‌توانید هیچ صدایی را بشنوید.
  • در این مرحله، می‌توانید میزان صدای استریو را تا زمانی که اعوجاج صدا را بشنوید، به حداکثر میزان تنظیم کنید. سپس، صدا را به آرامی کم کنید تا زمانی که ناپدید شدن اعوجاج را بشنوید.
  • به یاد داشته باشید، ممکن است لازم باشد با دکمه صدا بازی کنید تا زمانی که اعوجاج صفر را از بلندگوهای خود بشنوید.
  • هنگامی که مطمئن شدید که هیچ اعوجاج صدا وجود ندارد، اکنون می توانید تمرکز را روی کنترل خود تغییر دهید و آن را به حداکثر یا تا زمانی که اعوجاج صدا را می شنوید تغییر دهید. سپس، گین را دوباره پایین بیاورید تا اعوجاج از بین برود. در این مرحله، کنترل سود شما کاملاً تنظیم شده و آماده است.
این مطلب را از دست ندهید   پخش پایونیر Pioneer DEH-S1053UB

امپلی فایر ضبط

تنظیم میانه و اوج

هنگامی که کنترل گین را تنظیمات اولیه آمپر ضبط پایونیر کردید، اکنون می توانید توجه خود را به اواسط و اوج تغییر دهید. برای این فرآیند، ممکن است بخواهید با تنظیمات مختلف آزمایش کنید تا زمانی که محدوده صدایی را که برای شما مناسب است را تعیین کنید.

اکنون، برای دریافت صدای متوسط ​​و اوج از آمپر ضبط پایونیر خودروی خود، باید از تنظیمات فیلتر پایین گذر و فیلتر بالاگذر استفاده کنید. اکثر آمپلی فایرها دارای فیلتر بالا گذر و کلید فیلتر پایین گذر هستند که می توانید از آنها برای انتخاب کمترین یا بالاترین محدوده فرکانسی که می تواند از جک های ورودی عبور کند استفاده کنید.

برای شروع، باید از فیلتر بالاگذر استفاده کنید تا اجزای فرکانس پایین را از یافتن مسیر خود به محدوده فرکانس بالا جلوگیری کنید. به عبارت ساده تر، فقط اجزای بالاتر از فرکانس قطع مجاز به عبور هستند.

بنابراین اگر به دنبال دریافت اوج های بلند از آمپر ضبط پایونیر خود هستید، فیلتر بالاگذر تنظیمی است که باید در نظر بگیرید. HPF به مسدود کردن فرکانس‌هایی که توسط بلندگوهای درب کوچک بازتولید نمی‌شوند، کمک می‌کند و در عین حال از تخریب فرکانس‌های باس جلوگیری می‌کند.

بهترین عملکرد برای میانه و اوج

برای بهترین نتایج، اطمینان حاصل کنید که فیلتر بالاگذر را در هر جایی بین 80 هرتز تا 200 هرتز تنظیم کنید. این محدوده ایده آل برای صداهای سطح بالا است، به علاوه ساب ووفر باید بتواند هر چیزی زیر علامت 80 هرتز را به راحتی مدیریت کند.

از طرف دیگر، یک فیلتر پایین گذر که به نام LPF نیز شناخته می شود، کاملاً مخالف فیلتر بالاگذر است. دومی برای عبور آسان فرکانس های پایین از ورودی منبع به تقویت کننده استفاده می شود. این امر با مسدود کردن فرکانس‌های بالای فرکانس‌های قطع و در نتیجه عبور سیگنال‌های فرکانس بالا را دشوار می‌کند.

این مطلب را از دست ندهید   خلاص شدن از شر خرابی سیستم ضبط پایونیر

بلندتر کردن صدا

هنگامی که آمپلی فایر ماشین خود را برای اوج تنظیم کردید، اکنون می توانید روی بلندتر کردن میانه ها تمرکز کنید. برای رسیدن به این هدف، باید فرکانس های قطع LFP را روی علامت 80 هرتز تنظیم کنید.

این تضمین می‌کند که تمام فرکانس‌های تا ۸۰ هرتز (نت‌های پایین) و پایین‌تر به ساب ووفر هدایت می‌شوند، در حالی که به درایور میان‌رده اجازه می‌دهد سیگنال‌های فرکانس بالاتر از این محدوده، یعنی میانی‌ها را بازتولید کند.

بهترین چیز در مورد استفاده از این روش برای تنظیم دقیق میانگین و اوج این است که می توانید از فیلترها برای شخصی سازی صدای خود استفاده کنید.

برای مثال، اگر احساس می‌کنید که صداها نازک‌تر به نظر می‌رسند، می‌توانید HPF را طوری تنظیم کنید که اجازه عبور نت‌های پایین‌تر را بدهد. از طرف دیگر، اگر مشاهده کردید که آوازها بیشتر از حد انتظار می شوند، می توانید LPF را برای جلوگیری از نت های پایین تنظیم کنید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 16 =