نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه تشخیص دهیم بلندگوی خودرو صدمه دیده است؟

حتی سیستم های صوتی با کیفیت بالا نیز در طول زمان فرسوده می شوند، به خصوص اگر دوست دارید که موسیقی خود را با صدای بلند گوش دهید. اگر سخنرانان ماشین شما به نظر خاموش هستند یا اگر آنها به طور کامل کار نکنند، باید بررسی کنید که آیا یک یا چند بلندگوی شما دمیده (منفجر) شده اند که شما بتوانید آنها را تعمیر یا جایگزین کنید.

مشکل عدم برقراری ارتباط بلوتوث را حل کنید

بلندگوهای منفجر شده یک مسئله بسیار شایع است. این اتفاق اغلب هنگامی رخ میدهد که افراد بلندگوی ماشین  خود را تحت فشار می گذارند. یعنی صدای بسیار بلند را در مدت زمان طولانی و در تعداد دفعات زیاد توسط اسپیکر تولید می کنند.  صوتی  که شما در ابتدا خواهید شنید صدایی شبیه به خس خس خواهد داشت. این اتفاق برای اغلب اسپیکرهای ارزان قیمتی کارخانه ماشین تهیه کرده است می افتد. مردم سعی می کنند از حداکثر باس خود برای شنیدن صوت دلخواه از ماشین استفاده کنند. در اینجا چند روش به شما پیشنهاد می دهیم که بدانید اسپیکر شما آسیب دیده است یا نه.

شنیدن صدای بلندگوی ضبط ماشین

روش های بسیار ساده ای وجود دارد که شما می توانید متوجه شوید که آیا اسپیکرهای ماشین شما واقعا منفجر شده استیا خیر.

اولین گام که باید قبل از جایگزینی اسپیکرهای خود انجام دهید این است که دقیقا مشخص کنید کدام یک از بلندگوهای شما صدمه دیده است. شما می توانید با گوش دادن به آنها به سادگی این موضوع را دریابید.

اولین راه، ساده ترین راه برای بررسی اینکه اسپیکر شما منفجر شده است یا نه ،این است که به سادگی برخی از اصواتی که از بلنگوی ماشین می شنوید گوش دهید . یک صدای  باس آشنا ( صدایی بمی که برایتان آشناست) را انتخاب کنید و با آن بازی کنید و  بلندی صدای بلندگو باید یک حد معقول  و مناسب باشد. اگر اسپیکر شما واقعا نابود شده باشد، باید بتوانید براحتی میزان تحریف صدای آن  را بشنوید.اما اگر شما هیچ گونه تحریف صدایی از اسپیکر خود نشنیده باشید احتمالا چیزی برای نگرانی در مورد اسپیکر ماشین شما وجود ندارد.

این مطلب را از دست ندهید   دیسک قابل پذیرش DVD

نکته مهم دیگری که توجه به آن می تواند به شما در این رابطه کمک کند، نبود یک رنج صدای خاص در بلندگو است. اگر شما متوجه فقدان یک صدای پایین یا متوسط و یا بالا در بلندگوی خودرو ی خود شده اید ، می توانید نتیجه بگیرید که به یک اسپیکر جدید برای ماشین خود نیاز دارید. همچنین ، یک راه خوب برای تعیین این امر می تواند محدود کردن صدای اسپیکر به یکی از بلندگوهاست بطوریکه شما صدا را از تنها یک اسپیکر بشنوید سپس آنرا با سایر اسپیکر ماشین مقایسه کنید و نتیجه بگیرید که کیفیت صدای کدامیک از آنها دچار مشکل بوده است.

بررسی بصری وفیزیکی اسپیکر

اگرتنها با گوش دادن به صدای اسپیکر ماشین خود نتوانستید نتیجه بگیرید که بلندگوی ماشینتان دچار صدمه شده است یا نه و حتی نتوانستید تفاوت فاحشی بین صدای بلند گوی سالم و منفجر شده بیابید ، بررسی بصری و فیزیکی بلندگومی تواند به شما کمک کند. آسان ترین ترین راه در این زمینه ان است که با نگاه کردن به بلند گو متوجه شوید که اسپیکر ماشین حرکت نکند. یک اسپیکر سالم همیشه در میزان های مختلف صدا ( از کمترین صدا تا بیشترین صدای ممکن) دارای حرکت خواهد بود.

نکته: بلندگوهای بزرگ را لمس کنید تا ببینید آیا احساس ارتعاش می کنید یا خیر. این به شما می گوید که آنها به طور فعال کار می کنند. بلندگوهای کوچکتر ممکن است لرزش را ایجاد نکنند حتی زمانی که آنها در حال کار هستند.

برای بررسی این موضوع شما به باتری و مولتی متر نیاز دارید

وقتی متوجه شدید که بلندگوها دارای مشکل هستند، می توانید آنها را با یک مولتی متر بررسی کنید.

این مطلب را از دست ندهید   اکولایزر 5 گرافیکی پخش کننده پایونیر

هشدار: در هنگام کار با تجهیزات الکتریکی همیشه ایمنی را برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی انجام دهید. ابزار را به یک بلندگو که هنوز به ضب ماشین متصل است وصل نکنید .

نکته: در این زمان باید اتصالات را بررسی کنید تا ببینید که آیا اتصالات شل یا دیگر مشکلاتی از این قبیل وجود داردیا خیر.رفع کردن این مشکلات نیز می تواند به سادگی تنها با محکم کردن اجزای اتصال بلندگو انجام شود.

مرحله 1:

بلندگوی خودرو را قطع کنید و از جای خود بردارید.

سیم را از سیستم صوتی جدا کنید و با آنها همچنان به بلندگو متصل شوید، آنها را به یک باتری 9 ولت وصل کنید.

شما ممکن است یک صدایی در حال پخش از بلندگو را بشنود. این به این معنی است که اسپیکر در حال کار است اگر صدا وجود نداشته باشد، نشان می دهد که بلندگو خاموش است.

مرحله 2:

بلندگو را برای ارتعاش بررسی کنید. پوشش را از بلندگو خارج کنید و مجددا سیم را به باتری وصل کنید.

برای دیدن اینکه آیا مخروط حرکت می کند، تماشا کنید. اگر این کار را می کند، این نشان دهنده در اتصال است نه اینکه بلندگو دچار مشکل شده باشد.

مرحله 3:

بلندگو را با یک مولتی متر بررسی کنید. برای آزمون گوینده از یک مولتیمتر استفاده کنید.

نکته: یک مولتی متر معمولی معمولا ولتاژ، جریان و مقاومت را اندازه گیری می کند. عددی که بر روی صفحه ظاهر می شود باید بین 2.6 تا 4.3 باشد

مولتی متر را به هر ترمینال بلندگو وصل کنید.

این مطلب را از دست ندهید   آمپلی فایر ماشین

اگر مولتیتر 1.0 اهم را بخواند، اسپیکر کار می کند. اگر نهایت میزان صدا نمایش داده شود، بلندگو دمیده یا منفجر شده است.

مرحله 4:

مقدار آسیب به بلندگو را تعیین کنید. مقدار خسارت تعیین خواهد کرد که آیا شما نیاز به تعمیر یا جایگزینی بلندگو دارید.

به دنبال هر اشک یا سوراخ در بلندگو. شما می توانید اشک های کوچک را با سیلر که برای استفاده با بلندگو طراحی شده است، تعمیر کنید.

یک اسپیکر را که دارای یک اشک یا سوراخ بزرگ است جایگزین کنید.

مرحله 5:

این مراحل را با هر بلندگوی دیگری که احساس می کنید به بررسی نیاز دارد تکرار کنید.

نکته: همزمان همه بلندگوی خودرو خود را بررسی کنید تا بتوانید هر گونه مسائل را به درستی شناسایی کنید و در صورت لزوم همه آنها را یکبار جایگزین کنید.

آسیب گسترده می تواند به این معنی باشد که شما باید تمام سیستم بلندگوی ضبط ماشین خود را جایگزین کنید.

به طور مرتب به صدایی که از اسپیکر خود می شنوید دقت کنید و اگر هر گونه تفاوت کیفیت صوتی را متوجه شدید آنرا جدی بررسی کنید.

اگر شما در مورد علت مشکل بوجود آمده در سیستم صوتی ماشین خود  مطمئن نیستید، می توانید یک تکنسین صوتی متخصص را برای بررسی سیستم رادیویی خود و تشخیص مشکل قبل از صرف پول برای جایگزینی برخی از قطعات یا بلندگوهای کامل بکارگیرید

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 2 =