نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل آسیب دیدن سیستم صوتی خودرو

خرید قطعات با کیفیت بالا برای سیستم صوتی خودرو روشی مناسب برای جلوگیری از برخی مشکلات یک سیستم صوتی معمولی است ، البته هر سیستم صوتی ماشین دیر یا زود با مشکلاتی رو به رو خواهد شد.

سیم کشی سیستم صوتی خودرو

حدودا سه علت عمده در سیستم های  صوتی ماشین وجود دارد که یکی از آن ها پیری سیستم صوتی است و مشکلات ناشی از آن اجتناب ناپذیر است ، علت دوم اجزایی هستند که کاملاً مطابقت ندارند و امکان تولید صدای با کیفیت بالا را دارند. علت دیگر ، که به نظر بسیار رایج است ، نصب نادرست است.

هنگامی که هر یک از دلایل فوق اتفاق می افتد ، بسیاری از مشکلات صوتی اتومبیل ممکن است ایجاد شود. برخی از مشکلات مربوط به پخش خودرو است در حالی که برخی دیگر مربوط به بلندگو هستند.

در پایین تر به چندین مشکل رایج سیستم صوتی خودرو و نحوه شناسایی آن ها اشاره می کنیم.

پخش اتومبیل کار نمی کند

در صورت بروز مشکل برای منبع تغذیه یا بخش هایی که از آن جریان عبور میکند ، باعث از کار افتادن پخش خودرو می شود ، سیم کشی یکی از مواردی است که ممکن است باعث خرابی ضبط خودرو شود ، ثانیاً رادیوهای اتومبیل برای جلوگیری از خسارت ناشی از بالا آمدن برق از فیوز استفاده می کنند سوختن فیوز میتواند یکی از دلایل دیگر این مشکل باشد.

هد یونیت نصب شده جدید جریان ندارد

اگر متوجه شدید که قطع برق در هد یونیت پس از نصب است ، بسیار محتمل است که هد یونیت جریان ۱۲ ولت دریافت نکند ، یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل در هدیونیت می تواند این باشد که تقویت کننده شما به حالت محافظتی تغییر یافته است. برای این دو توضیح وجود دارد. یکی ، قدرت تولید شده توسط آلترناتیو برای تقویت کننده بیش از هدیونیت است و باید خود را از آسیب محافظت کند. دو ، باتری قادر به ولتاژ ثابت سیستم صوتی نیست.

این مطلب را از دست ندهید   پر فروشترین پخش کننده های خودرو پایونیر

بلندگوها صدای باس را پخش نمی کند

برای تولید باس ، بلندگوها باید همزمان هوا را فشرده کنند. مشکل بدون باس هنگامی رخ می دهد که یکی از بلندگوها فشار وارد کند و دیگری هوا را بیرون بکشد. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که بلندگوها از قطب خارج شوند.

صدا ناگهان قطع می شود

کاهش صدا در اثر گرم شدن بیش از حد تقویت کننده یا شل شدن سیم بلندگو اتفاق می افتد. آمپلی فایرها معمولاً گرمای زیادی ایجاد می کنند به خصوص هنگامی که موسیقی برای مدت طولانی با حجم زیاد پخش می شود.

برای حل این مشکل ، اطمینان حاصل کنید که جریان هوا به اندازه کافی در آنجا وجود داشته است.

جریان هوا آمپلی فایر را همیشه خنک نگه می دارد و از قطع ناگهانی صدا جلوگیری می کند. سیم های بلندگو را نیز بررسی کنید تا از اتصال مناسب آنها اطمینان حاصل کنید.

بلندگوها خیلی داغ می شوند

سیم کشی معیوب دلیل اصلی گرم شدن بلندگو خودرو است. بلندگوها می توانند به صورت نادرست سیم کشی شوند ، یا سیم هایی که قرار است جداگانه کار کنند ، با هم ترکیب شده باشند.

در گرم شدن سیستم مشکلی وجود ندارد زیرا دستگاههای الکتریکی مختلف هنگام استفاده گرم می شوند. با این حال ، تولید گرمای بیش از حد می تواند نشانه ای از نقص باشد. توجه به این نکته مهم است که ایجاد غیر طبیعی گرما می تواند خطرناک باشد. گرما می تواند به قسمت های مختلف استریو خودرو آسیب برساند و حتی باعث آتش سوزی شود.

این مطلب را از دست ندهید   معرفی پخش کننده خودروی پایونیر 2050

احتمالاً باید کل نصب و سیم کشی سیستم صوتی خودرو را بررسی کنید. اگر خطای نصب یا سیم کشی وجود نداشته باشد و بلندگو همچنان داغ باشد ، راه حل نهایی ممکن است سرویس دهی به کل سیستم باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =