نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی ضبط پایونیر شما صداها را متوقف می‌کند یا صداهای اشتباه را تولید می‌کند، وقت آن است که برخی از عیب‌یابی‌های اولیه را انجام دهید. در اینجا آنچه می توانید برای رفع مشکلات ضبط پایونیر و آمپر خود انجام دهید، به خصوص مشکلات ضبط پایونیر خودرو رایجی که ممکن است پس از نصب DIY رخ دهد.

مشکلات ضبط پایونیر

علت از کار افتادن ناگهانی  و مشکلات ضبط پایونیر 

دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که چرا دستگاه پخش ماشین شما به طور ناگهانی کار نمی کند. ممکن است مشکلات ضبط پایونیر خودرو داخلی یا خارجی وجود داشته باشد، مانند مشکل در منبع تغذیه یا سیم کشی. سوختگی فیوز نیز ممکن است علت آن باشد.

در اینجا مشکلات رایج عملکرد ضبط پایونیر و دلایل احتمالی آنها آورده شده است:

  • ضبط پایونیر روشن نمی شود – فیوز سوخته یا مشکل در سیم کشی.
  • ضبط پایونیر به طور نامنظم خاموش می شود – مشکل اتصال برق یا زمین.
  • صفحه نمایش ضبط پایونیر و صدا با هم خاموش و روشن می شوند – یونیت هد به اندازه کافی انرژی دریافت نمی کند.
  • ضبط پایونیر هنگام رانندگی بر روی یک دست انداز یا اطراف یک گوشه خاموش می شود – کانکتور شل در پشت یونیت سر.

خوشبختانه، بسیاری از این مشکلات را می توان بدون تعویض ضبط پایونیر خودرو برطرف کرد.

علل رایج مشکلات ضبط پایونیر خودرو

دلایل رایج مشکلات ضبط پایونیر خودرو که ممکن است بتوانید به تنهایی یا با کمک یک متخصص ضبط پایونیر خودرو برطرف کنید عبارتند از:

  • اجزای ناسازگار
  • نصب نادرست
  • زمین ضعیف
  • فیوز سوخته
  • سیم کشی خراب یا آسیب دیده
  • حالت ضد سرقت

تعمیر یک فیوز سوخته

تعویض فیوز سوخته در وسیله نقلیه شما شبیه به تعویض فیوز در خانه است.

  • پانل فیوز را پیدا کنید. این معمولاً در زیر فرمان یافت می شود. اگر آنجا نیست، دفترچه راهنمای مالک خود را بررسی کنید.
  • پوشش پانل فیوز را بردارید. در قسمت داخلی کاور باید نموداری وجود داشته باشد که نشان دهد هر فیوز در خودروی شما از چه جزء نیرو می گیرد. فیوزها معمولا رنگ ها و اعداد مختلفی برای آمپرهای مختلف دارند.
  • فیوز سوخته را پیدا کنید. از یک چراغ قوه برای یافتن فیوزی که داخل آن مشکی است یا فیلامنت فلزی شکسته ای دارد استفاده کنید.
  • فیوز سوخته را بردارید. هنگام جدا کردن فیوز سوخته مراقب باشید. فیوزهای سوخته به راحتی شکسته می شوند و جدا کردن آنها ممکن است دشوار باشد. می توانید با استفاده از دست یا ابزارهای مختلف فیوز را به آرامی بیرون بیاورید.
  • فیوز را تعویض کنید. برای تعویض فیوز سوخته از فیوز جدید با آمپر مناسب استفاده کنید. برای یافتن آمپر مناسب به صفحه فیوز و دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید. اگر از آمپر مناسب استفاده نکنید، در خطر مشکلات الکتریکی جدی در وسیله نقلیه خود خواهید بود.
  • فیوزها را ذخیره کنید. چند فیوز با آمپرهای مختلف را در جعبه دستکش خود نگه دارید تا دوباره فیوز را منفجر کنید. این سهولت دسترسی به شما در مواقع ضروری کمک خواهد کرد.
  • احتراق را شروع کنید. هنگامی که ماشین شما روشن است، می توانید تست کنید که آیا فیوز جدید کار می کند یا خیر. اما اگر فیوز جدید کار نمی کند، یا بلافاصله پس از تعویض منفجر می شود، باید به مکانیک مراجعه کنید.
این مطلب را از دست ندهید   از الف تا ی مشکلات صدای بلندگوی ضبط پایونیر

ضبط پایونیر خودرو

تعمیر استاتیک در ضبط پایونیر اتومبیل

اگر بلندگوهای ضبط پایونیر ماشین شما در حال ترک خوردن هستند، کانال را تغییر دهید تا ببینید آیا این صدا از بین می رود یا خیر. اگر ناپدید نشد و همیشه صدای ترق و ترق می‌شنوید، احتمالاً بلندگوها قدیمی و شکسته شده‌اند و باید آنها را تعویض کنید.

نکاتی برای عیب یابی مشکلات ضبط پایونیر 

بررسی کنید که واحد مرکزی در حالت ضد سرقت نباشد. برخی از هد یونیت ها دارای ویژگی امنیتی ضد سرقت هستند که در صورت قطع منبع تغذیه، از کارکرد ضبط پایونیر جلوگیری می کند. این باعث می شود که واحدهای سر در صورت سرقت بی فایده باشند.

مطمئن شوید که یونیت اصلی شما این ویژگی را ندارد. اگر این کار را کرد، می‌توانید کد بازنشانی و رویه را در دفترچه راهنمای مالک، آنلاین یا از یک نمایندگی خودرو پیدا کنید.

چک کردن فیوزها

اگر ضبط پایونیر روشن نمی شود و ویژگی ضد سرقت ندارید، از یک مولتی متر و یک چراغ تست برای تست فیوزها استفاده کنید. ضبط پایونیرهای خودرو معمولاً دارای یک یا دو فیوز هستند و ممکن است فیوزهای آمپر و سایر فیوزهای قطعات نیز داشته باشند. فیوز ضبط پایونیر باید به وضوح برچسب گذاری شود و در جعبه فیوز اصلی زیر فرمان یا در پشت یونیت سر قرار گیرد.

از یک مولتی متر یا یک چراغ آزمایشی برای بررسی وجود برق در دو طرف فیوز استفاده کنید. اگر فیوز سوخته است، برای تعمیر فیوز سوخته به مراحل بالا مراجعه کنید.

بررسی اتصال Pigtail

یونیت سر را برای دسترسی به سیم کشی آن بردارید و بررسی کنید که آیا کانکتور پیگتیل به درستی قرار گرفته است. در صورت شک، آن را بردارید و آن را جایگزین کنید تا به درستی بنشیند.

این مطلب را از دست ندهید   پرفروشترین ضبط های پایونیر

در حالی که یونیت سر را بیرون آورده اید، یونیت سر و آداپتورها را به مدت 15 تا 20 دقیقه از برق بکشید. سپس دوباره وصل شده و بررسی کنید که آیا یونیت سر به درستی کار می کند یا خیر.

بررسی قدرت در واحد مرکزی

از یک مولتی متر برای تست دو سیم برق ضبط پایونیر استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که آیا سیم کشی شکسته یا معیوب وجود دارد. یک سیم پاور به حافظه ضبط پایونیر انرژی می دهد و همیشه داغ است. در حالی که سیم دیگر تنها زمانی داغ است که اشتعال را روشن می کنید.

اما اگر اینها معکوس شوند، واحد اصلی کار نخواهد کرد. و اگر در بلوک فیوز برق وجود دارد، اما در واحد اصلی برق وجود ندارد، احتمالاً یک سیم شکسته دارید که باید آن را پیدا کنید و مشکلات ضبط پایونیر خودرو را برطرف نمایید.

بررسی وجود اتصال به زمین در واحد مرکزی

با یک بازرسی بصری بررسی کنید که یونیت سر شما زمین خوبی دارد. مطمئن شوید که به طور ایمن وصل شده است و زنگ زدگی وجود ندارد. همچنین می توانید از یک مولتی متر برای بررسی زمین بین پیگتیل هد یونیت و زمین خوب شناخته شده روی بدنه خودرو استفاده کنید.

انتخاب نامناسب اتصال زمین همچنین دلیل ناله دینام است. اگر این صدای آزاردهنده و بد را شنیدید که با دور موتور بالا و پایین می‌رود، زمین، سیستم شارژ و اتصالات بین اجزای سیستم صوتی و باتری را بررسی کنید تا بتوانید مشکلات ضبط پایونیر خودرو را برطرف نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   پخش پایونیر Pioneer DEH-9450UB 

واحد سر تست مرکزی

اگر مسائل فوق را رد کرده باشید، احتمالاً واحد مرکزی شما شکست خورده است. اما برای اطمینان، می توانید آن را با اتصال مستقیم برق و اتصال زمین به 12 ولت مثبت و منفی تست کنید.

برای راهنمایی بیشتر در مورد عیب یابی ضبط پایونیر اتومبیل خود، به کارشناسان دستگاه پخش اتومبیل مراجعه کنید. از تعمیرات کوچک گرفته تا کمک به شما برای انتخاب جایگزین جدید، آنها می توانند با تخصص خود به شما در بهبود صدا و عملکرد و مشکلات ضبط پایونیر خودرو و آمپرهای ضبط پایونیر خودرو کمک کنند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

1 دیدگاه دربارهٔ «نکات کاربردی برای مشکلات ضبط پایونیر خودرو»

  1. سلام وقت بخیر
    بنده دستگاه ضبط پایونیر مدل ۷۰۰۰ دارم،داشتم کفی را در خودرو نصب میکردم و همین طور فلش اجرا میکرد و بعد از نصب دیگر فلش کار نکرد و علامت فلش از روی مانیتور محو شد ،چه کاری بایدانجام دهم؟ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =