نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صدای بلندگوی ماشین شما خاموش است؟ آیا صدا مثل گذشته واضح نیست؟ ممکن است اسپیکر سوخته یا مشکل دیگری در ضبط پایونیر ماشین خود داشته باشید. متأسفانه، بلندگوهای خاموش رایج‌تر از آنچه ما می‌خواهیم هستند، به‌ویژه در مورد ضبط پایونیرهایی که در طول سال‌ها با استفاده از موسیقی‌های باس سنگین استفاده زیادی کرده‌اند. بلندگوهای نادرست نصب شده، اغلب با قطعات ناسازگار، یکی دیگر از دلایل رایج آسیب و مشکل ضبط پایونیر است. ما چند عیب یابی ضبط پایونیر خودرو را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم صدای خود را به کیفیت شفافی که از سیستم ضبط پایونیر خود می خواهید برگردانید.

مشکل ضبط پایونیر

تشخیص بررسی و مشکل ضبط پایونیر

اگر صدای ضبط پایونیر ماشین شما به خوبی سابق نیست، اولین قدم شما باید گوش دادن به آنچه از بلندگوها بیرون می آید باشد. در ماشین پارک شده خود بنشینید و ضبط پایونیر خود را بدون روشن کردن موتور روشن کنید. شما می خواهید از هر گونه صدای بیش از حد جلوگیری کنید، بنابراین خاموش نگه داشتن موتور ضروری است.

آهنگی را که با آن آشنا هستید از طریق ضبط پایونیر پخش کنید. در حالت ایده‌آل، چیزی با طیف نسبتاً وسیع صدا می‌خواهید تا به نحوه پاسخگویی بلندگوهایتان کمک کند و مشکل ضبط پایونیر را رفع نمایید.

بهم ریختگی صدا در حجم های متوسط

صدای خش خش یا صدای مبهم بهم ریختگی صدا یکی از نشانه های رایج بلندگوهای نیمه دمیده است. هنگام افزایش صدا در بلندگوهای خود به این صدای مبهم گوش دهید و اگر با افزایش صدا بدتر می شود توجه داشته باشید. صداهای مبهم، خفه شده و ترقه معمولاً توسط یک سیم پیچ ضبط پایونیر آسیب دیده ایجاد می شود و باعث مشکل ضبط پایونیر می شود.

این مطلب را از دست ندهید   پخش کننده خودرو پایونیر فاقد بلوتوث

بدون لرزش

بلندگوها از طریق لرزش صدا ایجاد می کنند. بنابراین، اگر هنگام لمس بلندگوهای خود هیچ لرزشی را احساس نکنید، ممکن است مخروط بلندگو برق دریافت نکند. مشکلات برق می‌تواند ناشی از مشکل سیم‌کشی، مشکل ضبط پایونیر و نقص در عملکرد سیستم ضبط پایونیری خودرو باشد.

نداشتن برد و مشکل ضبط پایونیر

اگر متوجه کمبود فرکانس‌های بالا، متوسط ​​و/یا باس در صدای ضبط پایونیر خودرو خود شدید، احتمالاً بلندگوهای شما تا حدی منفجر شده‌اند. گوش دادن به دلیل کمبود دامنه فقط در صورتی کاملاً امکان پذیر است که آهنگ را از روی قلب بدانید، بنابراین حتماً برای بررسی مشکل ضبط پایونیر موضوع به آهنگ های مورد علاقه خود گوش دهید.

ایجاد صداهای نامفهوم مثل تلق

اگر تنها صدایی که از ووفرهای شما می آید صدای تق تق است، احتمالا بلندگوهای شما منفجر شده اند. یکی دیگر از صدایی که باید گوش را بیرون نگه داشت، صدای بیرون زدگی است. اگر صدایی از بلندگوهای خود می شنوید، توییتر شما احتمالا آسیب دیده است. و باید مشکل ضبط پایونیر را برطرف نمایید.

کار نکردن رادیو ماشین

اگر در روشن کردن کلی ضبط پایونیر ماشین خود با مشکل مواجه هستید، یا مشکلی در روشن و خاموش شدن صفحه نمایش و صدا وجود دارد. احتمالاً مشکلی در برق، سیم کشی، فیوز، اتصال زمین یا شل بودن کانکتور در پشت دستگاه وجود دارد. و باعث ایجاد مشکل ضبط پایونیر می شود.

بلندگوها و ضبط ماشین

تست اتصالات و مشکل ضبط پایونیر

برای تست اتصال به بلندگوها، سیم های بلندگو را از آمپر جدا کرده و سیم ها را به باتری 9 ولتی وصل کنید. پوشش بلندگو را بردارید تا بتوانید در حین تست بلندگو به آن نگاه کنید و ببینید که آیا مخروط به درستی کار می کند یا خیر. اگر مخروط کار می کند، پس اتصال مشکل دارد و نه بلندگو و باید مشکل ضبط پایونیر را برطرف نمایید.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه پخش پایونیر 1153 با 4150

امپدانس بی نهایت

یک راه آسان برای رفع مشکل ضبط پایونیر و آزمایش عملکرد بلندگو، آزمایش پاسخ الکتریکی آن است. یک تستر مولتی متر به شما کمک می کند بفهمید که آیا مخروط یا سیم پیچ صدا آسیب دیده است.

متر را روی اهم تنظیم کنید، مطمئن شوید که بلندگو خاموش است و سرب مولتی متر را به پایانه های بلندگو لمس کنید. قرائت چند متری 1.0 اهم به این معنی است که اسپیکر منفجر نشده است، اما قرائت بی نهایت اهم به این معنی است که دمیده شده است. یک اسپیکر کاملا دمیده امپدانس بی نهایت خواهد داشت.

تست قطعات ضبط پایونیر خودرو

از آنجایی که آمپلی فایر منبع تغذیه بلندگوهای شماست، باید این قطعه را هنگام عیب یابی سیستم ضبط پایونیری خودرو آسیب دیده نیز تست کنید. آمپر آسیب دیده با فیوز یا خازن مشکل، صدای بلندگوهای شما را مخدوش می کند.

برای تست آمپر، خواننده مولتی متر خود را بردارید و جعبه فیوز آمپر را باز کنید. سیم قرمز روی مولتی متر را به یک قطب روی فیوز لمس کنید. سیم سیاه را به یک قطب دیگر لمس کنید. اگر بعد از انجام این کار صدای بوق شنیدید، احتمالاً فیوز در وضعیت خوبی است و احتمالاً خازن مشکل دارد. اگر صدای بوق را نمی شنوید، فیوز منفجر شده و باید تعویض شود.

ترمیم آسیب و مشکل ضبط پایونیر

با برداشتن پوشش و جستجوی پارگی، ترک، شکاف و سوراخ، اسپیکر خود را برای علائم بصری آسیب بررسی کنید. بیشتر آسیب معمولاً روی مخروط بلندگو قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید به آرامی دست‌هایتان را روی بلندگو بکشید تا خراش‌ها را احساس کنید و گرد و غبار و آلودگی را پاک کنید.

این مطلب را از دست ندهید   ایرادات احتمالی پخش کننده پایونیر

تعمیر آسیب جزئی

می‌توانید سوراخ‌های کوچک و پارگی‌های بلندگو را با سیلر بلندگو تعمیر کنید. اما به خاطر داشته باشید که در حالی که این کار کیفیت صدای بلندگو را بهبود می بخشد، صدا را به کیفیت اصلی خود باز نمی گرداند.

برای اینکه اسپیکرهای نسبی یا شدید خود را دوباره شبیه نو کنید، یا باید آنها را تعویض کنید یا آنها را به صورت حرفه ای تعمیر کنید. تا بتوانید مشکل ضبط پایونیر را برطرف نمایید.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =