نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ضبط پایونیر های خودرو به تجهیزات استاندارد تبدیل شده اند. در واقع، آن‌ها حتی در مدل‌های سطح پایه کاملاً پیشرفته شده‌اند. سیستم‌های امروزی شامل همه چیز از پخش‌کننده سی‌دی گرفته تا ضبط پایونیر ماهواره‌ای، ساب ووفرهای داخلی و بسیاری موارد دیگر می‌شوند. اما بعد از مدتی شاهد کار نکردن بی سابقه ضبط پایونیر ماشین می شوید که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

کار نکردن بی سابقه ضبط پایونیر

نحوه کار این سیستم

مانند سایر سیستم های الکتریکی خودرو، ضبط پایونیر ماشین شما در واقع بسیار پیچیده است. وقتی موتور در حال کار است، برق را از دینام می‌گیرد یا اگر ضبط پایونیر روشن است اما موتور کار نمی‌کند، از باتری می‌گیرد. سیم کشی، ضبط پایونیر را به باتری و دینام و همچنین به هر یک از بلندگوهای واقع در سراسر کابین متصل می کند.

همه ضبط پایونیر های خودرو برای کارکردن به حداقل یک فیوز نیاز دارند، اما بسته به نوع و مدل مورد نظر (و همچنین بسته تریم خودرو)، ضبط پایونیر شما ممکن است چندین فیوز داشته باشد. فیوزها برای محافظت از اجزای الکتریکی در برابر نوسانات برق کار می کنند و اگر جریان بیش از حد به سیستم سرازیر شود “منفجر” می شوند.

البته ضبط پایونیر باید با سایر قطعات صوتی هم کار کند. به عنوان مثال، سیستم‌های صوتی خودروهای سطح بالاتر اغلب شامل یک تقویت‌کننده داخلی هستند. اگر آمپر برق دریافت نکند، سیستم به طور کلی کار نمی کند (اما ضبط پایونیر معمولا روشن می شود). عیب یابی مشکلات ضبط پایونیر و کار نکردن بی سابقه ضبط پایونیر ماشین صرفاً به دلیل تعداد مشکلات احتمالی می تواند خسته کننده باشد.

این مطلب را از دست ندهید   بخشهای اصلی سیستم صوتی خودرو

دلایل رایج برای کار نکردن بی سابقه ضبط پایونیر ماشین

  • سوختن فیوز: یکی از رایج ترین دلایل توقف کار ضبط پایونیر خودرو، سوختن فیوز است. اگر خود ضبط پایونیر روشن نشود، به احتمال زیاد یک یا چند فیوز سوخته باعث این مشکل شده است. این را باید با آزمایش برق و زمین با یک ولت متر و همچنین بازرسی برای فیوزهای سوخته تأیید کرد.
  • سیم‌کشی کوتاه: اگر یکی از سیم‌ها (یا بیش از یک) در سیستم صوتی کوتاه شده باشد، ممکن است عملکرد نامنظم یا عدم عملکرد را مشاهده کنید. این همچنین می تواند باعث شود که فیوزها به طور متوالی منفجر شوند (فیوز را تعویض می کنید و کمی بعد دوباره منفجر می شود).
  • آنتن یا تیونر آسیب دیده: اگر سی دی پلیر ماشین هنوز کار می کند، اما خود ضبط پایونیر کار نمی کند، به احتمال زیاد مشکل از آنتن یا تیونر است. آنتن آسیب دیده به این معنی است که ضبط پایونیر شما قادر به دریافت سیگنال از ایستگاه ها نیست. تیونر آسیب دیده به این معنی است که به احتمال زیاد نیاز به تعویض خود یونیت سر خواهید داشت.
  • سیم‌های اسپیکر آسیب دیده – اگر ضبط پایونیر ماشین شما روشن می‌شود، اما صدا نمی‌گیرید (یا فقط از یک یا دو بلندگو صدا می‌گیرید)، مقصر به احتمال زیاد سیم بلندگو آسیب دیده است. اینها از داخل کابین عبور می کنند و هر بلندگو را به واحد اصلی (یا تقویت کننده) متصل می کنند.

رفع مشکل خرابی و کار نکردن بی سابقه ضبط پایونیر ماشین

یک مکانیک موبایل با رتبه برتر به خانه یا محل کار شما می آید تا کل سیستم صوتی را بررسی کند و علت کار نکردن بی سابقه ضبط پایونیر ماشین را مشخص کند. بسته به علائم دقیقی که تجربه می کنید، مکانیک ممکن است مجبور باشد آزمایش ولتاژ، بررسی فیوزهای سوخته، ردیابی سیم کشی و موارد دیگر را انجام دهد. سپس مکانیک گزارش بازرسی دقیقی را ارائه می دهد که شامل محدوده و هزینه تعمیرات لازم است.

این مطلب را از دست ندهید   خودرو پایونیر با بلوتوث

مکانیک باید بسته به علائم دقیقی که تجربه می کنید، خودرو را بازرسی کند، از جمله ضبط پایونیر، فیوزها، دسته سیم و احتمالاً موارد دیگر. پیچیدگی سیستم صوتی مدرن خودرو به این معنی است که ممکن است تعدادی مشکل وجود داشته باشد. بسته به موقعیت، مکانیک ولتاژ ضبط پایونیر، تقویت کننده، هر یک از بلندگوها و موارد دیگر را آزمایش می کند. هنگامی که مشکل پیدا شد، مکانیک مرحله بعدی را در این فرآیند توصیه می کند.

سرویس ضبط پایونیر بعد از مدتی استفاده از آن

در حالی که ضبط پایونیر ماشین غیرکاربردی مانع از رانندگی شما نمی شود، می تواند یک ناراحتی جدی باشد. گزینه های سرگرمی شما را محدود می کند، اما در واقع می تواند یک مشکل ایمنی باشد. بسیاری از رانندگان برای کمک به هوشیاری و بیدار ماندن در حین رانندگی به ضبط پایونیر خود متکی هستند.

مشکلات ضبط پایونیر خودرو با نصب تجهیزات جانبی رایج‌تر است، اما حتی تجهیزات OEM نیز می‌توانند مشکلاتی از خرابی گرفته تا فیوزهای سوخته و خوردگی را تجربه کنند. اگر ضبط پایونیر ماشین شما کار نمی کند، یا سیستم به درستی کار نمی کند، یکی از مکانیک های ما می تواند کار نکردن بی سابقه ضبط پایونیر ماشین را بررسی و تشخیص دهد و سپس سیستم را برای شما تعمیر کند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 19 =