نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اکثرن اتومبیل های ما مجهز به گیرنده رادیویی و احتمالاً یک دستگاه پخش سی دی هستند. این قطعات استوک صدای خوبی تولید می کنند اما اغلب آنطور که ما می خواهیم واضح و شفاف نیستند. بنابراین، بسیاری از ما به محصولات پس از فروش روی می آوریم و ضبط پایونیر ماشین منحصر به فرد خود را می سازیم. سیستم صوتی خودرو از بخش های زیادی تشکیل شده است. شامل بلندگوها، آمپلی فایرها، اکولایزرها، کابل کشی و احتمالاً یک باتری اضافی است. برای آشنایی با نحوه خرید ضبط پایونیر مقرون به صرفه برای ماشین ، ادامه مطلب را بخوانید.

خرید ضبط پایونیر

تعیین بودجه اولیه خود برای خرید ضبط پایونیر

مهم ترین مرحله زمانی است که شما خرید ضبط پایونیر مقرون به صرفه برای ماشین خود را آغاز می کنید. باید مشخص کنید که چقدر پول می خواهید برای آن خرج کنید. با تعیین قطعاتی که برای سیستم صوتی ماشین خود می خواهید شروع کنید. آیا هد یونیتی می خواهید که فقط به یک دستگاه پخش سی دی مجهز باشد یا یک دستگاه مجهز به پورت USB و iPod ؟

آیا می خواهید فناوری بلوتوث، بلندگوهای باس، صفحه نمایش دی وی دی یا گیرنده GPS در ماشین خود داشته باشید؟ پس از آن، قیمت ها را جمع کنید و کل تخمینی را بدست آورید. این بودجه ای است که در آینده با آن کار خواهید کرد.

ضبط پایونیر ماشین

این قلب سیستم صوتی ماشین شماست. ممکن است تصمیم بگیرید که ضبط پایونیر استوک خودرو را در خودروی خود تغییر دهید و آن را جایگزین کنید که صدای بهتری تولید کند. ضبط پایونیرهای خودرو که به عنوان یونیت سر نیز شناخته می شوند، متنوع هستند. برخی فقط چند ویژگی دارند در حالی که برخی دیگر همه آن را دارند.

این مطلب را از دست ندهید   پخش کننده های خودرو  2019 Pioneer

به ویژگی هایی که تصمیم گرفتید در حین خرید بودجه خود جستجو کنید، مراجعه کنید. پس از آن، یک ضبط پایونیر ماشین پیدا کنید که این ویژگی ها را داشته باشد و مقرون به صرفه باشد. پس از خرید ضبط پایونیر ، آن را خریداری کنید و به قسمت بعدی بروید.

سپیکر یا بلندگو

اینها واحدهای خروجی صدا در ضبط پایونیر ماشین شما هستند. مدل های بسیار زیادی از بلندگوهای خودرو در بازار وجود دارد. نمونه هایی از برندهای معتبر JBL، Pioneer، Polk Audio و Kenwood هستند. دو نوع اصلی بلندگوی خودرو وجود دارد. یکی از انواع موجود بلندگوهای کواکسیال است.

این اسپیکرها همچنین به عنوان بلندگوهای طیف کامل شناخته می شوند و حاوی تویتر روی ووفر هستند. نوع دیگر بلندگوهای کامپوننت است. توییتر و ووفر در اینها جدا هستند.

اسپیکرهای صوتی خودرو در اندازه های مختلفی عرضه می شوند. اینها سایزهای 6×5 و 6×9 هستند. بلندگوهای 6*5 معمولاً در درهای جلو اتومبیل نصب می شوند. از طرفی بلندگوهای 6*9 خودرو به طور معمول در عرشه عقب خودرو نصب می شوند.

همانطور که چند بلندگو برای سیستم صوتی ماشین خود انتخاب می کنید، به بودجه خود نیز توجه داشته باشید. این به شما کمک می کند تا بلندگوهایی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه هستند.

در عین حال صدایی واضح، عمیق و واضح را حتی در ولوم بالا به شما می دهند. بلندگوهای صوتی خودرو معمولاً دارای ویژگی هایی هستند که هنگام جستجوی آنها باید در نظر بگیرید. اینها حساسیت، محدوده فرکانس، امپدانس، مصالح ساختمانی و توانایی مدیریت توان هستند.

این مطلب را از دست ندهید   مقایسه پخش پایونیر 1152 با 1153

خرید بلندگو

انتخاب یک تقویت کننده برای خرید ضبط پایونیر

یک ضبط پایونیر ماشین پس از فروش به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند سیستم صوتی ماشین شما را تامین کند. بنابراین، شما به واحدی نیاز دارید که بتواند سیگنال را از ضبط پایونیر ماشین به بلندگوها تقویت کند.

این واحد به عنوان تقویت کننده خارجی شناخته می شود. دو نوع تقویت کننده وجود دارد. اینها کانال مونو و تقویت کننده های چند کاناله هستند.

تقویت کننده تک کانال فقط می تواند سیگنال را به یک بلندگو ارسال کند. از طرف دیگر، یک تقویت کننده چند کاناله می تواند سیگنال صوتی را به بسیاری از بلندگوها ارسال کند. تقویت کننده های چند کانالی وجود دارد که می تواند تا 6 بلندگو را مدیریت کند. خرید تقویت کننده چند کاناله توصیه می شود.

به این دلیل است که همیشه می توانید تجهیزات صوتی جدید خودرو را در آینده به آن متصل کنید. برای یافتن یک واحد تقویت کننده که بتواند بلندگوهای جلو و عقب شما را تامین کند، تحقیق کنید. به یاد داشته باشید که درجه قدرت تقویت کننده خود را بررسی کنید. شما نمی خواهید بیش از توان بلندگوهایتان توان ارسال کنید. می تواند به آنها آسیب برساند.

اضافه کردن یک ساب ووفر

ساب ووفر نوع خاصی از بلندگو است که برای ارائه باس قدرتمند طراحی شده است. سیستم صوتی ماشین شما بدون یک یا دو ساب ووفر در ترکیب کامل نیست. انتخاب یک تقویت کننده چند کاناله به شما کمک می کند سیگنال به راحتی به ساب ووفر جدید هدایت شود.

به عنوان مثال، اگر یک تقویت کننده 5 کانالی را انتخاب کرده اید، می توانید از 4 کانال برای رساندن سیگنال به بلندگوها و کانال پنجم برای رساندن سیگنال صدا به ساب ووفر خود استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پنل کوچک  1 DIN

ساب ووفرها اندازه های زیادی دارند. نمونه هایی از این ساب ووفرهای 8 و 10 اینچی هستند. آمپلی فایرهای صوتی خودرو معمولا دارای ویژگی های خاصی هستند که باید در مورد آنها بدانید.

نمونه‌هایی از این موارد عبارتند از قابلیت مدیریت توان یا RMS، بار امپدانس، محدوده فرکانس، حساسیت و اندازه کلی. امروزه برندهای بسیار زیادی ساب ووفر وجود دارد. آنها را غربال کنید تا یک واحد خوب را پیدا کنید که خرید ضبط پایونیر مقرون به صرفه باشد و بتواند باس مورد نظر شما را ارائه دهد.

نتیجه

هنگامی که این بخش های جداگانه سیستم صوتی خودروی خود را خریداری کردید، در نیمه راه هستید. اکنون باید آنها را در خودروی خود نصب کنید. می توانید یک متخصص حرفه ای صدای خودرو را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

با پرداخت هزینه، آنها می توانند به سرعت سیستم صوتی ماشین شما را آماده، نصب و تست کنند. از طرف دیگر، اگر می خواهید مقداری پول پس انداز کنید، می توانید خودتان آنها را نصب کنید. اگر پیش زمینه ای در مهندسی برق دارید، این روند بسیار راحت خواهد بود.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − نه =