نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چند نکته برای خرید سیستم پخش کننده خودرو

 نکاتی که شما را در خرید سیستم پخش کننده یاری می دهد:

  1. هنگام پخش فایلهای  MP3  WMA   WAV  یا سایر فایلهای صوتی شاید احساس کنید که صدای آهنگ شما خفه شده شما در این هنگام باید فشرده سازی پرونده‌ های موسیقی را بررسی نمایید چرا که فشرده سازی بالا روی فرکانس ‌های کم و زیاد تاثیر گذاشته و این تاثیر منفی روی کیفیت صدا منجر به خفگی صدای آهنگ شما خواهد شد.
  2. کیفیت صدای ضبط شده را بررسی کنید معمولا دانلود فایل‌ هایی با کیفیت ۳۲۰ کیفیت بسیار بهتری دارند البته در صورتی که از اپلیکیشن‌ های مربوط به پخش موسیقی مانند رادیو جوان یا ساوند کلاد بهره می برید دقت کنید که اینترنت شما باعث قطع و وصل شدن موزیک می شود.
  3. برای افزایش کیفیت صدا روی بلندگوها از یک تقویت کننده خارجی با کیفیت استفاده نموده و از قدرت بلندگو و تحمل چنین صدایی نیز اطمینان حاصل نمایید چرا که اگر صدایی بیش از حد توان بلندگو از آن پخش شود احتمال دارد تا به پارگی و انفجار بلندگو منجر شود.
  4. اگر بلندگو های aftermarket را نصب نموده اید از کافی بودن ابعاد فضای خروجی برای آنها مطمئن شوید چرا که در صورتی که فضایی که در آن از بلند گو بهره می برید خیلی کوچک یا خیلی بزرگ در نظر گرفته باشید در سطح اوج توانایی آنها نشان داده نخواهد شد.

سؤالات متداولی که ممکن است برای شما پیش آید در زیر مطرح شده اند:

سوال 1 : گیرنده 2DIN بهتر است یا گیرنده  1DIN ؟

این مطلب را از دست ندهید   پایونیر پشتیبانی کننده از دوربین خودرو

قبل از پاسخ به این سوال اول با مفهوم DIN آشنا شویم:

DIN  در ضبط صوت ها به چه معنا است؟

کلمه اختصاری DIN به عنوان نماد موسسه ملی استاندارد آلمان بوده که در زمینه تمامی جوانب تکنولوژی شاخص های سخت گیرانه ای را در دنیا وضع نموده و اکثر تولید کنندگان بزرگ دنیا از آن پیروی نموده تا محصولات خود را بر اساس آن تولید نمایند.

در واقع نامگذاری DIN بر اساس عرض و ارتفاع ضبط خودرو است که پیروی از این استاندارد همه پنل های ضبط صوت را یکپارچه خواهد نمود بر این اساس اندازه و سایز ضبط صوتهای ماشین به دو دسته DIN  1و DIN 2 تقسیم می شوند.

پاسخ سوال : این سوال پاسخ دقیقی ندارد انتخاب آن بستگی به ماشین شما دارد اکثر وسایل نقلیه جدیدDIN  2 دارند و هر نسخه کار خود را اجرا می نماید در مورد Double DIN  می توان به صفحه نمایش لمسی آن اشاره نمود که نمونه تک DIN آن را ندارد ولی این دو در بقیه ویژگی ها با هم فرق زیادی ندارند.

Double DIN  

سوال 2 : آیا از یک آمپلی فایر خارجی استفاده کنیم ؟

پاسخ : خیلی راحت باید پاسخ خیر داد چرا که نبود آمپلی فایر یا همان تقویت کننده به شدت بر کیفیت صدا تاثیر خواهد گذاشت ولی تولید بیشتر بلندگو های ساخت کارخانه ‌ها با آمپلی فایر داخلی و گیرنده است پس در صورتی که خواهان شدت و قدرت بیشتری از بلندگوهای خود هستید می‌توانید به صورت جداگانه به تهیه یک آمپلی فایر اقدام نموده و از صدای با کیفیت و قدرت باس آن نهایت لذت را ببرید.

این مطلب را از دست ندهید   دلیل وصل نشدن فلش مموری به ضبط ماشین

 سوال 3 : اهمیت اکولایزر چقدر است؟

استریوی ماشین تان تعیین می کند که چقدر به اکولایزر اهمیت بدهید اگر می خواهید تا فقط  به صدای با کیفیت موزیک یا پادکست‌ها گوش بسپارید در واقع نیاز چندانی به اکولایزر ندارید.

در صورتی که تمایل دارید تا به شدت به سیستم صوتی خودرو اهمیت دهید برای کاهش حداقل نویزها می‌توانید از یک اکولایزر استفاده نمایید در هر صورت بهترین صدای ممکن با خریدن  اکولایزر فراهم می شود.

دستگاه‌ های پخش کننده خودرو اکثرا دارای اکولایزر بوده و شما به خرید دیگری نیاز ندارید تنها می‌توانید نمونه فابریک آن را با  قوی‌تر تعویض نماید.

کلام آخر

شما می توانید یک سیستم صوتی مناسب را انتخاب نموده و با با این انتخاب دقیق و صحیح در خودرویتان فضایی آرامش بخش ایجاد نموده و از موسیقی خود لذت ببرید و از هر گونه سر و صدا و ترافیک خارج از خودرو دور باشید.

شما با انتخاب یک سیستم صوتی خوب می‌توانید زمانی که همه در شلوغی ترافیک به سر می برند و بیرون از ماشین پر از سر و صدا شده تنها با فشردن یک دکمه به موزیک دلخواه خود گوش دهید یا کتابی که فرصت خواندن آن را نداشتید را اکنون با کیفیت در ماشین خود گوش دهید به نحوی که حس کنید گوینده کنار شما با صدایی رسا کتاب مورد علاقه‌تان را برایتان می خواند.

حتی در ابتدای صبح از پادکست ‌های انگیزشی استفاده نموده و صبح خوب و با انرژی را برای خود شروع کنید این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که به گوش خود احترام گذارید فقط مخصوص انتخاب دقیق موسیقی نبوده بلکه منظور استفاده از وسایل صحیح برای شنیدن بهتر و با کیفیت موسیقی است.

این مطلب را از دست ندهید   محافظت از سیستم صوتی و خودرو
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + هشت =