نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تنظیم ضبط صوت پایونیر به چه صورت است؟

مراحلی که برای تنظیم ضبط صوت خودرو در مطالب بعد آورده شده است نوعی تنظیمات عمومی برای تمامی ضبط صوت ها است که این تنظیمات در یکی از برندهای محبوب ضبط صوت در داخل کشور ایران هم صدق می کند که این برند معروف برند Pionneer است.

  • دستگاه پخش کننده تان را روشن نمایید مطمئن شوید تا EQ و کنترل های صدا همچنین قابلیت Fade را در حد وسط تنظیم نمایید.

  • توصیه می شود تا آهنگی که از قبل شنیده اید و با آن ملموس هستید را برای تنظیم در نظر بگیرید.
  • قابلیت Fade را تغییر دهید تا تمام موسیقی را فقط از بلندگوهای جلو بشنوید تغییر دهید. بعد از آن باید به تنظیم میزان صدای سمت چپ و راست به طوری که در نظر دارید اقدام نمایید برای بلندگو های سمت عقب نیز همین کار را انجام دهید و قابلیت Fade را این بار طوری تنظیم نمایید که صدا را فقط از بلندگوهای سمت عقب بشنوید بعد از آن میزان صدای سمت راست و چپ را تنظیم نمایید.
  • برخی از ضبط صوت ها اجازه می دهند تا اختلاف صدای بین بلندگو های جلو و عقب را کنترل کنید توصیه می شود تا میزان صدای بلندگو های عقب را همیشه کم تر از بلندگو های جلو تنظیم نمایید.
  • در این مرحله کیفیت صدای موسیقی اهمیت دارد به اینکه تمامی نت های بالا متوسط و پایین در موسیقی وجود داشته باشند و این نت ها در حال تعادل باشند شما قبل از تنظیم مجدد باید مشخص نمایید که در کدام قسمت تنظیمات شما اشکال وجود دارد.
  • در صورتی که تنظیمات مربوط به EQ ضبط صوت شما از قبل تنظیم شده هر کدام  را امتحان کنید تا بفهید کدام یک موسیقی را بهتر خواهد کرد.
این مطلب را از دست ندهید   تنظیم باند و ساب ووفر خودرو

تنظیم باس در پخش کننده پایونیر و بهبود سیستم صوتی

فرکانس پایین اغلب به ما کمک می کند تا موسیقی را با تمام وجود حس کنیم در صورتی که ساب ووفر خود را به درستی تنظیم کنید این حس لذت بخش را بیشتر لمس خواهید کرد.

برای انجام این تنظیمات مراحل زیر توصیه می شود:

  1. اعوجاج را حذف نمایید:

منظور از اعوجاج در صدا چیست؟

هر قدر شما صدا را بالاتر می کنید از کیفیت و وضوح آن کم خواهد شد برای تشخیص ناهمواری های صدا باید میزان قدرت سیگنال (Gain)را کم نموده و ولوم ضبط صوت را زیاد نمایید تا ناهمواری های صدا را تشخیص دهید بعد از آن ولوم را تا جایی که کیفیت صدا به حد مطلوب برسد کم نمایید.

در واقع شما با این کار تعیین می کنید تا حداکثر میزان ولوم برای دریافت صوت با کیفیت بالاتر چقدر باشد این بار باید قدرت سیگنال (Gain) را زیاد نمایید تا اعوجاج ظاهر شود و کیفیت صدا افت نموده و بعد از آن قدرت سیگنال را تا حدی کاهش دهید که اعوجاج از بین برود.

  1. سیگنال را خاموش و فیلتر پایین گذر را باز نمایید: برای این امر باید آمپر گین ساب را در جهت عقربه های ساعت بر روی Min قرار دهید و به تنظیم فیلتر پایین گذر اقدام نموده و آن را بر روی ON قرار داده و به همان اندازه آن را بچرخانید اگر سیستم تقویت باس دارد باید آن را خاموش نمایید و در صورت داشتن یک کنترل سطح از راه دور باید تنظیم آن را در حالت متوسط قرار دهید.
این مطلب را از دست ندهید   خودرو پایونیر با بلوتوث

تنظیم کنترل تن باس باید بر روی یکی از حالت های  MiddleیاZero  یا Flat باشد که بر روی استریو شما هستند اگر دارای کنترل سطح ساب ووفر هستید به حالت  Middle  یا   NO Gai تنظیم نمایید بعضی مواقع یک فیلتر متقاطع کم عبور یا افزایش باس در خروجی ساب ووفر وجود دارد مطمئن شوید که همه آنها خاموش باشند.

  1. میزان گین ساب ووفر و فیلتر پایین گذر را اینگونه می توانید تنظیم نمایید: با میزان صدای یک چهارم ولوم یک موسیقی را گوش دهید بعد از آن قدرت آمپلی فایر ساب ووفر را افزایش دهید این ولوم تا زمانی باشد که صدای ساب ووفر به طور کامل بر صدای بلندگوها بلند تر باشد.

 زمانی که موسیقی ای گوش می دهید که از ساب پخش می شود می توانید فیلتر پایین گذر فرعی را به آرامی به سمت پایین چرخانده تا تمام نوت های بالا و فرکانس از بین رفته و نوت هایی را که نمی خواهید ساب ووفر آن را منتشر کند فیلتر پایین گذر آن را حذف می کند.

  1. تقویت باس و فیلتر زیر صدا : اگر شما دارای یک تقویت کننده باس هستید با دقت بچرخانید تا صدایی مانند صدای طبل بشنوید چرا که کمی از باس را زیاد می کنید ضربات باس زیادی را خواهید شنید اگر می خواهید تقویت کننده باس را مورد استفاده قرار دهید باید مواظب باشید چون اینجا قسمتی است که اعوجاج را لمس می کنید.

 برای ساب ووفر های منتقل شده می توانید یک فیلتر Subsonic بر روی تقویت کننده را مورد استفاده قرار دهید که کمک می کند تا سطوح نوت هایی که در آن محیط وجود دارد را کاهش دهد و با توجه به سلیقه شخصی می توانید فیلترها را کمی بیشتر تنظیم نموده تا بتوانید صدای بم محکم و خشک یا شل و پر طنین را بشنوید.

این مطلب را از دست ندهید   علت گیر کردن سی در در دستگاه پخش ماشین

مطابقت سطح ساب ووفر با ولوم ضبط صوت : برای این منظور باید ولوم ضبط صوت را افزود و این عمل را باید تا جایی که اعوجاج بر روی آن وجود نداشته باشد افزایش دهید بعد از آن به آرامی آمپر گین ساب ووفر را زیاد نموده تا میزان باس با بقیه موسیقی متعادل شود. افزایش باس را می توانید از راه دور فعال نمایید یا سطح کنترل را کمی بالا و پایین ببرید و بعد از دقت بسیار خواهید دانست که چه اتفاقی رخ می دهد.

بعضی اوقات به دلیل فضای صوتی حاکم در خودرو ساب ووفر نمی تواند هماهنگی صدای خود را با بقیه صداهای سیستم صوتی خودرو داشته باشد.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − دو =