نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیم باند و ساب ووفر خودرو

شنیدن صدای خوب از سیستم صوتی ماشین اهمیت بسیار بالایی دارد ، مخصوصا اگر قصد مسافرت دارید . لازمه اولیه شنیدن این صدای خوب ، یک سیستم با کیفیت است و در وحله بعدی تنظیم سیستم صوتی خودرو و انجام تنظیم باند و ساب ووفر و آمپلی فایر خود رو است. تنظیم صحیح و اصولی سیستم صوتی خودرو باعث می شود بهترین بهره را از تجهیزات موجود در سیستم خودروی خود ببرید. اگر تنظیمات صحیح در سیستم پخش اتوموبیل انجام نشده باشد حتی گران ترین تجهیزات هم برای شما صدای لذت بخشی نخواهد داشت.

دلایل خرابی ناگهانی بلندگو خودرو چیست؟

تنظیم باند خودرو

در آستانه تنظیم باید دید بلندگو ها به شکل صحیح نصب گردیده است یا خیر و در مرحله بعد ، فاز باند ها چک شود . برای امتحان کردن فاز باند ها ، از یک موزیک با باس سنگین استفاده نمایید . کنترل تعادل صدا را به یک سمت هدایت کرده و دوباره به جای خود بازگردانید . با این عمل باید صدای بم باند ها ثابت باشد و اگر این گونه نبود ، بلندگو ها فاز نیستند . با این روش  همه باند های خودرو را تست می نمائید .

تنظیم ساب ووفر خودرو

داشتن یک ساب ووفر خودرو با کیفیت برای تفکیک صدای موسیقی ، بسیار لذت بخش است . اما باید صحیح تنظیم شده باشد . برای شروع باید اکولایزر را مسطح کرده  و همه کنترولر های صدا را ببندید و منحنی EQ درگیر نشود . در زمانی که ساب خاموش است ، با شنیدن یک موزیک آشنا ، به آرامی صدای ساب را باز کرده تا به نقطه جذاب برسد . البته تا جایی باز شود که صدای ساب ووفر خودرو بر صدای موزیک غلبه نکند. در مرحله بعدی ، اگر احساس میکنید صدای بم از پشت سر میشنوید ، باید نقطه محلی آمپر ساب ووفر خودرو را کم کنید تا صدای بم محدود نشود . اگر آمپر قابل تنظیم نبود ، جای ساب را تغییر دهید. امیدواریم  در مقاله بالا اطلاعات کافی در زمینه تنظیمات باند و ساب ووفر خودرو ارائه کرده باشیم .

این مطلب را از دست ندهید   پورت AUX پخش کننده خودرو پایونیر

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =