نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کدام پخش بهتر است JVC  یا پخش pioneer ؟

بخش عمده بازار ضبط صوت های بین المللی  اختصاص به ضبط JVC و ضبط پایونیر دارد.

در ادامه مطلب این دو را باهم مقایسه نموده و مزایا و معایب هرکدام  بررسی شده است.

نقاط قوت و ضعف ضبط پایونیر چیست؟

هر سال با آغاز سال نو میلادی شرکت های تولید کننده پخش رادیویی محصولات جدیدی را معرفی نموده که این روش برای تولید کننده ها ستنی دیرینه شده که ضبط JVC و ضبط پایونیر نیز  از این قاعده مستثنی نبوده و نکته جالب این است که بعضی مواقع ضبط صوت هایی که در ظاهر یکسان نیستند در باطن چندان تفاوتی با هم ندارند.

مزایا و معایب ضبط پایونیر

تنوع زیاد برای سلیقه های متفاوت از مزیت های ضبط پایونیر بوده و همچنین این ضبط با دستور العمل فارسی برای فارسی زبان ها توانسته امتیاز خوبی را کسب نماید.

ضبط پایونیر با توجه به شرایط آب و هوایی همچنین مناطق و فرکانس های رادیویی تولید شده به همین سبب در تعدادی از نواحی دچار مشکل شده که این امر از نقاط ضعف ضبط پایونیر است.

به عنوان مثال: کارکرد ضبط رادیویی پایونیر در آمریکا به وسیله فرکانس ماهواره ایی است و  در کشور های دیگر این ضبط کاربردی نخواهد داشت یا ضبط رادیویی پایونیر که برای کشور های اروپایی ساخته شده در ایران به ضبط صوت هایی بدون رادیو تبدیل خواهد شد چرا که در اروپا فقط یک استپ وجود دارد ولی در کشور ایران تعویض امواج رادیویی را داریم.

از JVC چه می دانید؟

تاسیس شرکت JVC در سال ۱۹۲۷ بود که این شرکت در یکی از شهرهای ژاپن به نام یوکوهاما به عنوان زیر مجموعه شرکت آمریکایی تاسیس گشت  و در سال ۱۹۳۰ توانست اولین دستگاه ضبط صوت خود را ارائه نماید.

این مطلب را از دست ندهید   نقش خازن در سیستم صوتی چیست؟

ضبط JVC در بازار به دو صورت 1. صوتی تصویری و 2. صوتی با پسوند KW و KD وجود دارد.

مزایا و معایب ضبط  JVC

مدل های جدید ضبط JVC که از بلوتوث  فلش همچنین AUX  و اندروید بهره می برند بدون سی دی بوده که البته امروزه زیاد از سی دی استفاده نمی کنند ولی این امر را می توان جزو یکی از نقاط ضعف ضبط JVC به حساب آورد علاوه بر آن کابل USB بعضی مدل ها برای دیگر برند ها بدون استفاده بوده و فقط از آیفون پشتیبانی می کنند.

طول عمر زیاد این ضبط یکی از نقاط قوت ضبط های JVC است ضبط JVC دارای قابلیت پخش رادیویی دو فرکانس AM – FM بوده در صورتی که ماشین دچار مشکلی در سیم کشی یا در اتصال سیم ها شود به ضبط JVC پیغام «protect » به معنای قفل برای مدت کوتاهی را ارسال نموده و صفحه نمایش آن پیغام را نشان خواهد داد و برخلاف ضبط پایونیر که به آمپلی فایر داخل آن صدمه می زند این ضبط به آمپلی فایر داخلی صدمه نخواهد زد.

در انواع ضبط پایونیر خوشبختانه تنوع زیادی دیده می شود که می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود انتخاب نمایید.

برای ضبط قدرتمند فاکتورهایی وجود دارند که در ادامه مطلب انها را بررسی خواهیم نمود:

توان خروجی و تعداد خروجی:

داشتن توان و تعداد خروجی بالا مسئله ایی است که بیشترین اهمیت را برای داشتن یک سیستم قوی دارد به عبارت دیگر تعداد و توان خروجی ضبط بالاتر می تواند خروجی لازم را برای متصل نمودن ضبط شما به ساب ووفر  آمپلی ووفر و بلندگو های قوی برای شما فراهم کند.

این مطلب را از دست ندهید   ضبط پایونیر از برترین ضبط های ماشین

هر ضبط صوت دارای حداقل یک خروجی است اما برای استفاده از ساب و یا سایر امکانات خروجی باید ضبط شما دارای ۲ جفت خروجی باشد.

به عنوان مثال: ضبط پایونیر ۱۲۵ دارای دو جفت خروجی آمپلی فایر بوده و ۴۶۲  ضبط JVC

3  جفت خروجی ۴ ولت دارد.

ضبط پایونیر ۱۲۵

پورت ورودی:

برای استفاده از لوازم جانبی جهت پخش صدا پورت هایی مانند AUX و USB و همچنین سازگار بودن با اندروید الزامی است این در حالی است که ضبط پایونیر و ضبط JVC اکثر پورت ها را به خصوص در نسخه های جدیدتر دارند.

تنظیمات منو:

هرچه گزینه های تنظیمات بیشتری در ضبط وجود داشته باشد شما می توانید امکانات بیشتری نظیر: تغییر رنگ بندی دکمه ها و ال سی دی همچنین تنظیم میزان کوبش و بیس صدا   و تنظیم نور صفحه و توانایی پخش صدا با فرمت های متفاوت و… را داشته باشید.

از مقایسه ضبط پایونیر ۹۴۵۰ و ۷۱۵۰ متوجه می شوید که ۹۴۵۰ تنظیمات کمتری نسبت به ۷۱۵۰ دارد.

قابلیت بلوتوث:

از طریق بلوتوث می توانید مکالمه تلفنی و پخش صدا از طریق بلندگوها را داشته باشید ضبط JVC  مدل KD-X462BT به طور همزمان دارای قابلیت اتصال به ۵ دستگاه بلوتوث است و در مقایسه ضبط پایونیرDEH-x4950BT  نیز از نمونه های بلوتوث دار ضبط های پایونیر به شمار می رود.

ساپورت امواج رادیویی:

بیشتر ضبط های JVC و بعضی از انواع ضبط پایونیر مانند MVH-s125UI دو موج AM و FM را پشتیبانی می نمایند.

ضبط دمو دار: منظور تکرار انیمیشن های کوتاه است که ضبط پایونیر ۷۵۵۰ ارزانترین پخش دمو دار محسوب می شود.

این مطلب را از دست ندهید   نکات کاربردی برای مشکلات ضبط پایونیر خودرو

میکس تراکس: منظور توانایی پخش اهنگ ها پی در پی و یا ترکیبی است که ضبط پایونیر در اکثر نسخه های خود قابلیت میکس تراکس را دارد.

ضبط پایونیر و JVC به دو نوع صوتی و صوتی تصویری تولید می شوند.

3/5 (1 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =