نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آشنایی با اجزای پخش کننده خودرو پایونیر Pioneer

برای خرید یک پخش کننده خودروی خوب باید به مواردی توجه نمایید تا با توجه به معیارهای انتخاب شده بتوانید خرید خوبی داشته باشید که این معیارها در ادامه مطلب ذکر شده اند.

معیارهایی که برای خرید یک پخش کننده خوب دارای اهمیت هستند:

  1. میزان کیفیت صدای مناسب
  2. اندازه صفحه نمایش
  3. تنوع تنظیمات صدا
  4. برخورداری از  ورودی USB
  5. پشتیبانی از بلوتوث
  6. پشتیبانی از AUX
  7. پشتیبانی از دوربین خودرو
  8. ساپورت سیستم عامل اندروید و IOS
  9. پشتیبانی از فرمت های قابل پخش صوتی و تصویری
  10. خروجی ساب ووفرو
  11. آخرین معیار قیمت پخش کننده (ضبط)

در ادامه مطلب شما را با اجزای اصلی پخش کننده خودرو آشنا خواهیم نمود لطفا با ما همراه باشید.

اجزاء اصلی پخش کننده خودرو (ضبط ماشین)

پنل و آپمیلی فایر و اسپیکر جزو اجزای اصلی پخش کننده خودرو به حساب می آیند که در مدت طولانی صدای خودرو ها توسط سیستمی شنیده می شد که روی خود ماشین نصب کرده بودند و تا کنون تغییر زیادی صورت نگرفته است امروزه به طور معمول دو فاکتور هزینه و فضای بهینه می تواند ضبط ماشین های مدرن را ارزیابی نموده تا کیفیت صدای بهتری را داشته باشند

امروزه بسیاری از وسایل نقلیه دارای سیستم صوتی حرفه ای هستند اما با این وجود می توان تجهیزات صوتی این ماشین ها را بهینه سازی نمود و ارتقاء داد.

شاید درنگاه اول صدای سیستم ضبط ماشین را بسیار پیچیده ببینید ولی تنها سه جزء اصلی در هر سیستم وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  1. Head   یا پنل ضبط که فراهم کننده یک سیگنال صوتی هستند.
  2. Amplifier یا تقویت کننده  که باعث تقویت صدا می شود
  3. Speakers یا بلندگو ها که تولید صدا را برعهده دارند.
این مطلب را از دست ندهید   پخش کننده خودرو پایونیر فاقد بلوتوث

این قطعات به یکدیگر بسیار وابستگی دارند و بر اساس نحوه تعامل این سه اجزا کیفیت کلی یک سیستم صوتی ماشین تعیین خواهد شد.

1.     head

Head یا پنل به عنوان قلب سیستم صوتی ماشین بوده که به آن دسترسی داریم که اکثرا آن را به عنوان یک رادیو یا استریو می دانند هر دو اصطلاح دقیقی هستند اما بیان کننده کاملی از ماجرا نیستند.

پنل یا دستگاه پخش کننده خودرو دارای گیرنده های رادیویی است البته که  هدف کلی تر آنها نوعی از سیگنال صوتی است.
پنل ها در گذشته دارای سیگنال های صوتی از 8 مسیر پخش  و کاست های فشرده و حتی یک نوع اختصاصی از پخش کننده بودند اما امروزه شامل پخش سی دی و همچنین رادیو ماهواره ای و موسیقی دیجیتال و حتی رادیو اینترنتی بوده و آن را در دسترس شما قرار می دهند.

2.  amplifier

amplifier (آمپ) در واقع تقویت کننده بوده که دومین جزء اصلی به شمار می رود که نیاز هر سیستم صوتی  ضبط ماشین است همانطور که می دانید هدف اصلی پنل ارائه یک سیگنال صوتی بوده و تقویت کننده افزایش قدرت سیگنال هدف بعدی است که سیگنال های صوتی بدون تقویت کننده (قدرت برای آنکه به صورت فیزیکی صدا را حرکت دهند و تولید صدا کنند) ضعیف خواهند شد.
ساده ترین سیستم های صوتی ماشین تنها دارای یک پنل و چهار بلندگو است که این سیستم های صوتی ساده دارای یک آمپ قدرت کوچک در داخل پنل هستند از آنجا که فضا در بسیاری از ماشین ها بهینه باشد غالبا پنل و آمپ را به یک جزء متصل می کنند.

این مطلب را از دست ندهید   ایرادات احتمالی پخش کننده پایونیر

برخی از سیستم های صوتی دارای آمپلی قدرت جداگانه ای هستند که تعدادشان کم است با این وجود نصب آمپ جدید همیشه افزایش قابل توجهی در کیفیت صدا را نخواهد داشت.

نکته: در صورتی که طراحی بلندگو های یک وسیله نقلیه با تقویت کننده ضعیف در یک پنل واقع شده باشند به علت محدودیت فضا بوده است.

3.     speakers

بلندگوها قطعات نهایی پازل صوتی ماشین هستند اکثر سیستم های صوتی ماشین حداقل دارای چهار بلندگو هستند اما تنظیمات آنها مختلف و قابل قبول است هنگامی که بلندگو یک سیگنال صوتی از یک آمپلی فایر دریافت کند انرژی الکتریکی سیگنال به انرژی مکانیکی تبدیل خواهد شد که منجر به حرکت عقب و جلو مخروط بلندگو خواهد شد که این ارتعاش باعث جابجایی هوا خواهد شد که با ایجاد  امواج صوتی ما آنها را خواهیم شنید.

برخلاف سیستم های صوتی خانگی که ووفرهای گسسته و بلندگوهای متوسط دارند اغلب صدای ماشین از بلندگو های کامل پخش خواهد شد که به دلیل صرفه جویی در فضا بوده است البته تنها یک اسپیکر کامل قادر نیست تا تمام صدا را با کیفیت عالی در آن محدوده عرضه کند.

ترکیب هر سه اجزا

برای داشتن بهترین صدای ممکن از تجهیزات صوتی ماشین خود توجه به هر یک از سه جزئی که در بالا ذکر شد امری ضروری قلمداد می شود شما راه های مختلفی برای ارتقاء سیستم صوتی ماشین خود دارید که انتخاب بهترین روش بستگی به عواملی چون بودجه همچنین نقاط قوت و ضعف تجهیزات موجود و اهداف کلی ارتقا دارد.

جایگزینی بلندگو های فابریک کارخانه با نمونه های کیفیت بالاتر مسلما برای هر ماشین متفاوت بوده ولی مناسب است.

این مطلب را از دست ندهید   تنظیم ضبط صوت پایونیر
0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =