نمایندگی تعمیرات ضبط پایونیر

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

همه عاشق گوش دادن به ایستگاه رادیویی یا موسیقی مورد علاقه خود در هنگام رانندگی هستند، به خصوص زمانی که برای یک سفر جاده ای یا رانندگی طولانی مدت بیرون می روند. چیزهای زیادی وجود دارد که ممکن است در ضبط پایونیر ماشین شما خراب باشد، به خصوص زمانی که چندین قطعه صوتی را نصب کرده باشید. در برخی مواقع، یک جزء ممکن است دچار نقص شود و بر کل سیستم صوتی تأثیر بگذارد. تشخیص منبع مشکل می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اگر به مدیریت اتصالات مربوطه عادت نداشته باشید. در اینجا برخی از 4 مشکل و راه حل رایج برای رفع خرابی سیستم ضبط پایونیر اتومبیل شما آورده شده است:

خرابی سیستم ضبط پایونیر

روشن نشدن تقویت کننده و خرابی سیستم ضبط پایونیر

اگر آمپر ضبط پایونیر ماشین شما روشن نمی شود، ممکن است مشکل داشته باشد. لازم نیست فرض کنید که معیوب است و فوراً یک مورد جدید بخرید یا آن را برای تعمیر بفرستید. مشکل ممکن است یک چیز جزئی باشد که می توانید خودتان آن را برطرف کنید. شاید این یک اتصال شل یا یک اتصال نادرست باشد. قبل از اینکه تصور کنید آمپلی فایر از کار افتاده است، باید علل مختلف خرابی را تشخیص دهید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از اتصال صحیح آمپر ضبط پایونیر مطمئن نشید. تأیید کنید که آیا به یک سطح فلزی لخت قلاب شده است یا خیر. صفحه فلزی که روی آن قلاب شده است باید ضد زنگ و تمیز باشد. اگر صفحه فلزی کثیف یا زنگ زده به نظر می رسد، آن را تمیز کنید. تمیز کردن سطح فلزی با یک اسکرابر خشک و استیل ضد زنگ می تواند زنگ زدگی را از بین ببرد. همچنین از محکم بودن اتصال زمین اطمینان حاصل کنید.

همچنین مطمئن شوید که کابل ریموت به درستی وصل شده است. باید با نوار سفیدی که از واحد ضبط پایونیر می آید به کابل آبی وصل شود نه کابل آبی جامد. همچنین مطمئن شوید کابل برق تغذیه کننده آمپر ضبط پایونیر محکم وصل شده باشد. وقتی تأیید کردید که همه چیز درست است، آن را روشن کنید. اگر روشن شود، خرابی سیستم ضبط پایونیر برطرف شده است.

خرابی سیستم ضبط پایونیر و روشن نشدن آمپلی فایر

اگر روشن نشد، ممکن است مشکل از داخل آمپر ضبط پایونیر باشد. به سادگی آن را باز کنید و بررسی کنید که آیا چیزی که به نظر می رسد منفجر شده است، به خصوص منبع تغذیه. ماسفت های دمیده شده یک خرابی سیستم ضبط پایونیر رایج در آمپر ضبط پایونیر هستند. اگر متوجه یک قطعه منفجر شدید، می‌توانید آن را خودتان تعمیر کنید، اگر می‌دانید چگونه آن را انجام دهید یا آن را به یک مرکز تعمیر لوازم الکترونیکی محلی ببرید.

این مطلب را از دست ندهید   پخش پایونیر Pioneer DEH-9450UB 

اگر آمپلی فایر در حال روشن شدن است اما به حالت محافظت می رود، ممکن است به دلیل مشکلات سیم کشی بلندگو یا قدرت کم هنگام بالا رفتن صدا، مشکل امپدانس کم داشته باشد. اگر مشکل از سیم کشی بلندگو یا افزایش صدا نباشد، ممکن است مشکل از ترانزیستورهای خروجی منفجر شده باشد.

برای تشخیص مشکل، منبع تغذیه آمپر ضبط پایونیر را قطع، سپس یک مولتی متر بگیرید و از تنظیم آن روی اهم اطمینان حاصل کنید. از آن برای اندازه گیری سطح مقاومتی که بین ترانزیستورهای خروجی آمپر ضبط پایونیر وجود دارد استفاده کنید. قرائت نزدیک به 0 باید خوب باشد، اما قرائت ~ 0 نشان دهنده مشکل ترانزیستورها است. ترانزیستورهای دمیده شده باید تعویض شوند.

خرابی امپلی فایر

  1. بیش از حد گرم شدن آمپلی فایر و خرابی سیستم ضبط پایونیر

آمپر ضبط پایونیر خودرو ممکن است بیش از حد گرم شود و خاموش شود. دلیل این خرابی سیستم ضبط پایونیر ممکن است امپدانس کم، بهره یا سطح بیس بسیار بالا، زمین ضعیف، بلندگوهای دمیده شده یا بلندگوهای متصل به شاسی خودرو باشد.

هنگامی که سطح گین یا بیس تا آخر بالا می رود، ممکن است آمپر ضبط پایونیر شما بیش از حد گرم شود و خاموش شود. همچنین اگر حساسیت ورودی خیلی زیاد باشد، آمپر ضبط پایونیر ممکن است بیش از حد گرم و خاموش شود.

همچنین، اتصال بلندگوهایی با امپدانس کمتر از درجه تقویت کننده می تواند منجر به گرمای بیش از حد و آسیب دائمی آمپر ضبط پایونیر شود. اطمینان حاصل کنید که سطح افزایش و باس به حداکثر خود تبدیل نشده است.

اگر چند بلندگوی ماشین دارید که به شاسی ماشین شما متصل است یا یکی از بلندگوها منفجر شده است، آمپلی فایر برای تامین انرژی اسپیکر مشکل دارد. در نهایت بیش از حد گرم می شود و خاموش می شود.

این مطلب را از دست ندهید   خودرو پایونیر با بلوتوث

توصیه می شود آمپر ضبط پایونیر را خاموش کنید و تا زمانی که مشکل را تشخیص و رفع نکرده اید از استفاده از آن خودداری کنید. در غیر این صورت، استفاده از آمپر ضبط پایونیر در هنگام گرم شدن بیش از حد ممکن است باعث سوختن آن شود. بررسی کنید که آیا همه بلندگوها کار می کنند یا خیر. در صورتی که یکی از بلندگوها کار نکند، ممکن است منفجر شده و باعث ایجاد مشکل شود.

بررسی اتصالات بلندگوها

هر بلندگوی منفجر شده را جدا کنید. همچنین اتصال زمین بلندگوها را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که اتصال زمین به درستی انجام شده است.

همچنین، مشکل ممکن است استفاده از اندازه اشتباه کابل های اتصال زمین و برق باشد. بهترین گیج سیم برای قدرت آمپر ضبط پایونیر و اتصال به زمین باید گیج 8 به بالا باشد. اگر کوچکتر باشد، می تواند منجر به گرمای بیش از حد شود، زیرا تقویت کننده قدرت مورد نیاز برای تغذیه بلندگوها را دریافت نمی کند. همچنین طول کابل ها نباید بیشتر از 18 اینچ باشد.

اگر مطمئن شده اید که همه چیز درست است و آمپر ضبط پایونیر هنوز بیش از حد گرم می شود، می توانید روی یک فن خنک کننده خارجی سرمایه گذاری کنید. می توانید چندین فن کامپیوتر شخصی را در اطراف آمپلی فایر اضافه کنید. آنها آمپر ضبط پایونیر شما را خنک نگه می دارند تا بیش از حد گرم نشود و باعث خرابی سیستم ضبط پایونیر نشود.

  1. قطع و روشن مکرر آمپلی فایر

اگر آمپر ضبط پایونیر به طور مکرر قطع و وصل می شود، ممکن است خرابی سیستم ضبط پایونیر اتصال برق شل یا اتصال پایین آمپر ضبط پایونیر ضعیف باشد. در این حالت، اتصال برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که به خوبی وصل شده است.

همچنین از اتصال صحیح آن به زمین اطمینان حاصل کنید. مجدداً اطمینان حاصل کنید که زمین بر روی یک سطح فلزی تمیز و عاری از زنگ زدگی انجام می شود. اتصال زمین نیز باید محکم باشد. هنگامی که آمپلی فایر به درستی به زمین متصل نباشد، حتی صدای قطع در بلندگوهای خود را دریافت خواهید کرد.

خرابی بلندگو ها

  1. کار نکردن بلندگوهای خودرو

اگر یونیت سر خود را روشن کرده اید و بلندگوها صدایی تولید نمی کنند، باید علت خرابی سیستم ضبط پایونیر را تشخیص دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتصالات کابل بلندگو را بررسی کنید. کابل بلندگوی متصل به منبع صدا را بررسی کنید، خواه آمپر ضبط پایونیر، رادیو، پخش کننده سی دی ضبط پایونیر یا هر دستگاه دیگری که ممکن است استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید   پنل خودرو پایونیر

اگر همه بلندگوها صدا ندارند، ممکن است کابل های متصل به آمپر ضبط پایونیر یا هد یونیت شکسته یا شل وصل شده باشند. بعید است که همه بلندگوها همزمان از کار بیفتند، بنابراین مشکل ممکن است از پخش کننده موسیقی، رادیو یا هر منبع صوتی دیگری باشد که استفاده می کنید.

می توانید به سادگی یک سیم بگیرید و آن را مستقیماً از دستگاه صدا روی یک بلندگوی خاص اجرا کنید و آن را آزمایش کنید. اگر در جایی اسپیکر بیکار دارید، می توانید از آن برای تست هد یونیت ماشین خود بدون نیاز به برداشتن بلندگوی ماشین خود استفاده کنید. اگر بعد از تست با کابل دیگر صدایی شنیده نشد، مشکل از یونیت سر شماست.

بررسی وجود صدا از بلندگوهای ضبط و خرابی سیستم ضبط پایونیر

اگر بعد از آزمایش با کابل دیگر صدا شنیده می شود، پس مشکل از کابل کشی بلندگوی ماشین شما است. در این صورت کابل را تعویض کنید.

اگر فقط یک بلندگو کار نمی کند، باید سیم کشی آن را بررسی کنید. می توانید بلندگو را بردارید و آن را با سیم خارجی که مستقیماً به هد یونیت یا آمپر ضبط پایونیر متصل است تست کنید. اگر کار کند سیم کشی آن مشکل دارد و نیاز به تعویض دارد. اگر کار نکرد، احتمالاً منفجر شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض برای خرابی سیستم ضبط پایونیر دارد.

همچنین، اگر به تازگی بلندگوهای جدید را وصل کرده اید و صدایی وجود ندارد، باید بررسی کنید که آیا اتصالات قطبی به درستی انجام شده است یا خیر. اطمینان حاصل کنید که قطبیت ها به درستی وصل شده اند و کابل های بلندگو محکم به بلندگو و هد یونیت یا آمپر ضبط پایونیر وصل شده اند.

0/5 (0 نقد و بررسی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 20 =